Malam Minggu  

Posted by Power Renjis

Seorang wanita telah mengajak teman lelakinya ke rumahnya supaya dapat berdua-duaan di malam minggu. Jadi teman lelakinya bersetuju. Tau-tau sajalah apa yang dia orang buat di malam minggu tu berdua-duaan di dalam bilik wanita tu.kira malam minggu tu milik dia oranglah.

Selepas selesai melakukan adengan yang dicensoredkan, si lelaki ni pun berehat sambil mengambil rokoknya tapi mancis takder. Bertanyalah si lelaki ni kepada teman wanitanya; Darling! ada mancis tak?. Ada kat dalam laci sebelah katil tu, jawab si wanita tu. Masa buka laci tu,terpandanglah si lelaki tu sebuah potret lelaki di dalam laci tu.

Bertanyalah si lelaki tu pada teman wanitanya; Gambar siapa ni yang? Gambar suami sayang ker? Bukan jawab si wanita tu. Kalau bukan gambar suami sayang, gambar tunang sayang ker?, Bukan jugak jawab wanita tu lagi. Kalau bukan jugak, habis gambar ni gambar siapa? tanya silelaki tu untuk mendapat penjelasan lanjut Yanggg! Gambar tu adalah gambar saya sebelum saya menjalani pembedahan jantina jawab si wanita tu dengan penuh manja.

Power Renjis : Lawak Today akan muflis koleksi lawak dalam masa beberapa hari lagi. Lawak Today pages at Facebook http://www.facebook.com/pages/Lawak-Today/221310447511?ref=sgm

Baca  

Posted by Power Renjis

1- erm,nk ckp cket neh kat awak.. bce NO 5

2- Mmmm..cmne ek nk ckp? Bce je la NO 8

3- nk taw ekh?erm,bce NO 9

4- huh,drpd pning bek bce jap NO 15

5- cmne ek nk ckp.. NO 17 je k..

6- kite nk ckp skg tp lbh bek bce NO 16

7- kite akn ckp tp bce dlu NO 2

8- yg kite nk ckp neh simple jek..tp bce dlu NO 4 k?

9- tak payah la b'debar2 cm2..cme bce jap NO 18

10- Blom lg la..bce NO 19 ye..

11- da pnt ekh? Bce jap NO 13

12- sbnrnye kite nk ckp klu⿦.(ah bce no 3 la)

13- tgl cket jek lg bce NO 20

14- argh,pnt neh..bce NO 1

15- adush,dah pning dh ni.. bce la NO 6

16- lorh,msh ta phm lg kew? Bce NO 12

17- ades,nk ckp neh..bce NO 7

18- kite taktau klu awk phm..tlg bce NO 10

19. Baca NO 11 dgn tenang ye..nt awk akn taw..

20- oke2,skg kite ckp..bce NO 14, tp slow2 jek k.

Power Renjis : Esok dah start keje balik.Malasnye!!.

Lesen  

Posted by Power Renjis

Sepasang suami isteri yang agak veteren sedang dalam perjalanan. Isterinya memandu kereta sedang mereka melalui sebuah highway.mereka di tahan polis.ikuti perbualan mereka bersama dengan polis tersebut.

Polis:Puan...Puan tahukah...bahawe Puan memandu melebihi had kelajuan.

Si isteri memandang ke arah suaminya lalu berkata.

Isteri:Bang....polis tu cakap ape?

Si suami sudah masak dengan masalah yang menimpa si isteri.isterinya mengalami kekurangan pendengaran.maka terpakse la si suami menjerit kepada si isteri.

Suami:Dia cakap kamu bawak kete laju sangat!!!
Polis:Puan mintak lesen memandu.

Si isteri sekali lagi memandang suaminya.

Isteri:Dia kata ape bang.

Sekali lagi si suami menjerit.

Suami:DIA MINTAK LESEN KAMU!!!

Si isteri memberikan lesen memandunya kepada polis tersebut.Lalu polis itu berkata.

Polis:ooo..kamu dari Parit Besar, Johor [bukan nama tempat sebenar].saya dulu-dulu mase mude2 dekat situ saye penah blind date dengan sorang minah paling huduh sekali yg penah sye nampak.

Sekali lagi si isteri memandang kepada si suaminya.

Isteri:Apebende die kate bang.

Dan si suami menjerit berkata.

Suami: DIA KENAL KAMU!!!!

Power Renjis : Ray Ban,kemaja & perfume.Habis duitku.

Penyiasat  

Posted by Power Renjis

Tiga orang anak kembar yang masih berada di dalam perut ibu mereka berasa boring dan memulakan perbualan sesama mereka.

anak 1: korang berdua bila besar nanti nak jadi apa.

anak 2 : aku bila besar nanti nak jadi pegawai tnb. sebab nanti boleh aku pasang lampu dalam perut ibu kita, gelap sangat laaaa. apa pun tak nampak.

anak 3 : aku lak nak jadi pegawai PBA (perbadanan bekalan air) supaya nanti leh aku buat paip salurkan air yang banyak kat sini kluar.sian ibu kita.banyak air dalam perut.

anak 2 : yang ko tue tanya kita. ko tue lak nak jadi apa

anak 1: aku nak jadi penyiasat. aku nak siasat.benda apa yang panjang2 selalu kluar masuk kat lubang tue . dah la dok kluar masuk.pastu muntah lak kat kita.panas lak tue takde adab tol.

Power Renjis : Dapat cuti panjang jadi bosan la plak.

Katak  

Posted by Power Renjis

Seorang saintis ingin membuat kajian tentang seekor katak,dia pun mengambil seekor katak dan menguji lompatan katak tersebut, ujikaji pertama dijalankan oleh saintis tersebut, saintis itu meletakkan katak dan menyebut "LOMPAT!" kemudian katak itu melompat 4 kaki jauh.

Saintis itu menulis dalam buku ujikaji nye :katak 4 kaki,lompat 4 kaki jauh. Kemudian saintis memotong 2 kaki katak dan menyebut "LOMPAT!" Katak melompat 2 kaki jauh.Kemudian dia menulis :katak 2 kaki,lompat 2 kaki jauh.

Kemudian saintis memotong lagi 2 kaki katak dan dia menyebut "LOMPAT!" Katak tidak melompat, kemudian dia menyuruh lagi katak tersebut lompat tetapi katak tidak melompat, dan dia pun menulis dalam buku ujikaji nye :katak tak ada kaki, mengalami masalah pendengaran.

Power Renjis : Rase malas nak update blog.

Pertemuan Bloggers  

Posted by Power Renjis

Mazidul akmal sidek 360 : Setakat ini lebih 20 bloggers bersama ahli keluarga dan rakan mengesahkan kehadiran di Pertemuan Bloggers di FRIM pada 26 Disember 2009 (Sabtu) di antara jam 10 dan 2 petang.

Batu Nisan  

Posted by Power Renjis

Mamat mempunyai seorang roomate yang paling beliau benci. Kerana teramat benci, pada tahun lepas beliau menghadiahkan batu nisan yang tertera nama roomate nyer kepada roomate nyer itu.

Pada tahun ini pula,Mamat tidak memberikan apa-apa hadiah kepada roomate nyer itu lagi.si roomate nye itu tanpa segan silu bertanya.

"Mat, tahun ni mane hadiah aku?ko tak bagi lagi kan?"

Selamber je roomate nyer itu meminta hadiah darinye.Dengan muke selamber jugak, si mamat menjawab.

"Aku malas nak bagi, hadiah tahun lepas yang aku bagi pun ko belum gune kan?

Power Renjis : Akibat selsema,sudah sekotak tisu telah aku labur ke dalam lubang hidung.

Banduan dan Polis  

Posted by Power Renjis

Suatu hari, disebuah penjara, telah diadakan pertandingan bola sepak antara anggota polis menentang banduan yang ditangkap kerana kesalahan mencuri dan menyeluk saku.

Ketika waktu rehat, pihak polis telah mendahului dengan 3-0. Jurulatih pasukan banduan telah marah-marah..

Jurulatih : Bodoh, takkan lawan pihak polis pun x boleh?! Takkan kamu semua cuma tahu mencuri dan menyeluk saku saja?

Pemain : Kalau macam tu, lepas ni kita semua akan main secara kasar. Janji kita boleh hasilkan gol dan menang.

Jurulatih : Mana boleh main macam tu?

Pemain : Tak apa. saya jamin, pengadil takkan bagi kita kad kuning atau kad merah

Jurulatih : kenapa pula?

Pemain : Kerana, aku baru sahaja mencuri kesemua kad kepunyaan pengadil termasuk wiselnya sekali.

Power Renjis : Demam! yang pijak Nuffnang aku tu terima kasih.

Wasiat  

Posted by Power Renjis

Abu Jahal adalah seorang yang sangat kaya, beliau mempunyai perusahaan yang sangat besar. Tapi malangnya beliau tak begitu fasih Bahasa Inggeris kerana PPSMI telah dibatalkan.

Pada satu hari beliau berasa tak sedap badan. Terasa macam ada satu perkara buruk akan berlaku padanya. Maka, beliau pergilah berjumpa dengan seorang tukang tilik bernama Abu Lahab.

Abu lahab pun menilik tangan Abu Jahal, kalau mengikut tapak tangan kiri tuan, tuan boleh hidup lebih kurang 20 tahun lagi, tetapi kalau ikut tapak tangan kanan tuan, tuan cuma boleh hidup dalam seminggu sahaja lagi.

Pelik juga, macam boleh jadi macam tu? Tanya Abu Jahal.

Tuan ni kidal ke? Biasanya orang kidal memang macam ni..jawab AbuLahab.

Memang saya kidal, boleh ke saudara tolong saya, kalau dapat dipanjangkan umur mengikut tapak tangan kanan saya Abu Jahal pula meminta tolong.

Oklah, kalau macam tu, tuan salin apa yang saya tulis ni, tetapi tuan kena tulis dengan tangan kanan arah Abu Lahab.

Oleh kerana Abu Lahabtulis dalam bahasa inggeris, Abu Jahal hanya menyalin sahaja ayat-ayat tersebut tanpa sebarang persoalan. Selepas habis Abu Lahab pun menyimpan sahaja surat tersebut dalam peti besinya.

Maka, selepas seminggu matilah Abu Jahal akibat serangan jantung. Nak tau isi kandungan surat tersebut. Setelah diterjemahkan, begini lah maksud surat tersebut:

Tarikh: 20/12/2009

Kepada sesiapa yang berkenaan.

Adalah dimaklumkan saya Abu Jahal, mewasiatkan segala harta dan perniagaan saya kepada Abu Lahab.

Sekian. Terima Kasih

Abu Jahal.

Power Renjis : Saye suke isi masa lapang saya hanya YM dengan AdlinSayo.Die cakap aku kecik.Ape maknanye tu?Hehe

Perjumpaan Blogger  

Posted by Power Renjis

Semua Blogger Dijemput Hadir.

Tarikh : 26 Disember 2009 (Sabtu).
Lokasi : FRIM, Kepong, Selangor.
Masa : 10 pagi-2 petang.

Power Renjis : Aku rase macam nak pegi join skaki.Sape kat sini yang mau pegi? Tolong sebarkan.Thanks

Askar  

Posted by Power Renjis

Tiga orang Jeneral dunia sedang bertanding keberanian tentaranya dan untuk membuktikannya masing-masing jeneral memerintahkan salah seorang Askarnya untuk mengikuti arahannya.

Jeneral Jepun : Askar maju sini
Askar Jepun : Siap Jeneral
Jeneral Jepun : Tangkap peluru yang saya tembakan ke tubuh kamu
Askar Jepun : Siap Jeneral

Peluru langsung ditembakan dan kerana jaraknya terlalu dekat maka si Askar tidak dapat menangkapnya dan langsung mati. Si jeneral dengan bangga mengatakan,

Jeneral Jepun : Lihat Askar saya sangat berani dan bersiap sedia untuk mati.

Jeneral Jerman berang dan berkata,

Jeneral Jerman : Askar maju sini
Askar Jerman : Siap jeneral
Jeneral Jerman : Tangkap peluru dari RPG yang saya tembak
Askar Jerman : Siap Jeneral

Peluru meluncur cepat dan Askar yang menangkap hancur berantakan
Si Jeneral sangat bangga dan memberitahu,

Jeneral Jerman : Askar saya lebih berani bahkan untuk menangkap bom RPG.

Dan sampai pula giliran Indonesia,

Jeneral Indonesia : Askar maju sini
Askar Indonesia : Siap Jeneral
Jeneral Indonesia : Seberangi ladang periuk api dengan berlari cepat
Askar Indonesia : Tidak mau Jeneral !
Jendral Indonesia : Seberangi cepat !!
Askar Indonesia : Tak mau Jeneral !

Sampai kali kelapan Jeneral memerintahkan askarnya, namun tetap di tolak. Lalu Si Jeneral berkata,

Jenaral Indonesia : Lihat Askar saya yang paling berani. Arahan Jeneral langsung dia tak ikut.

Power Renjis : Sayang sama Nuffnang

Followers  

Posted by Power Renjis

Korang nak tau ke, ke mana dah perginya orang-orang penting dalam blog ni yang pernah memeriahkan laman ni suatu ketika dulu?..saya telah membuat pencarian secara rawak semalam dengan bantuan orang ramai, interpol, beberapa orang detektif, mata2 gelap, pencari harta karun, arkib dan beberapa agensi yang lain dalam usaha menjejaki mereka yang telah hilang secara tiba-tiba dari..Bukan ape, saja nak tau perkembangan di samping menghulurkan sedikit wang sedekah kepada mereka2 yang bertanggungjawab memeriahkan, memporak-perandakan, menghasut, mengacau bilaukan dan tak lupa untuk mereka yang pernah berdakwah dalam ni..Tanpa mereka, blog ni tak akan meriah.. Jadi, satu hari perjalanan maka berhasil juga akhirnya saya dan kru2 saya menemui beberapa 'tokoh' ni..Mulanya, saya sangat sedih melihat keadaan fizikal mereka yang tak terurus, lemah, kaku, sot2,kurus dan sebagainya tetapi setelah difikirkan balik, saya membuat keputusan untuk tak bersedih.. ye lah, apa untungnya kalo bersedih..lantak dorang la kakaka...

Mereka2 yang berhasil ditemui semalam ialah:-

01. Aizudin - Gering akibat kudis buta serta bisul(sakit tenat).Kini beliau terlantar di ICU HUKM..Bernafas dengan bantuan alat pernafasan yang dibekalkan oleh pihak hospital..

02. tifa ampang - Ditemui di Tg. Rambutan..(keadaannya sangat kurus dan misainya dah mencecah pinggang..kadang2 senyap kemudian tiba2 menjerit dengan lantang seolah-olah sedang memberi arahan kepada tentera..)

03.Dyana Yunus - Dijumpai meringkuk dalam penjara Sg. Buloh..(keadaannya juga sangat menyedihkan..tak reti duduk diam..asyik ke sana ke mari sambil sekali sekala menggaru kepala yang dah dipenuhi uban dan jalan nya juga sentiasa tunduk ke bumi.. tangannya sentiasa menggenggam erat sebuah penunu bunsen)

04.Kira Chan - Sekarang hidup bahagia sebagai seorang nelayan di utara semenanjung..Semasa kami sampai, dia sedang sibuk mencari umpan katak untuk memancing,manakala anak sulongnya sibuk menampal perahu tuanya yang telah bocor dimakan anai2.

05.Naddy - Sekarang bekerja sebagai tukang kebun di sebuah Sekolah Menengah di Lembah Kelang..Menurut beberapa sumber yang boleh dipercayai, beliau pernah dipecat kerana didapati mencuri sebuah mesin rumput sekolah..namun diberi pengampunan kerana disahkan mengalami masalah kewangan semasa melakukan perkara tersebut.

06.Amrie Yonto - Konpius..konpius memikirkan keadaan penyakit panau yg semakin parah..Beliau menghabiskan masa dengan menangis di wad Hospital Tengku Ampuan Rahima.Walaubagaimanapun, menurut jururawat, beliau akan dikeluarkan tak lama lagi dan dipindahkn ke PPUM..

07. Wawa pahang - Detektif saya telah menemui wawa sedang membersihkan public toilet di Sabak Bernam dgn memakai t-shirt bertulis City Cleaner and House Keeper Services Sdn. Bhd.Beliau kini sudah memiliki 43 orang cucu setelah gagal 3 kali dalam perkahwinan.

Hanya mereka2 yang di atas je yang smpat kami temui semalam. ahli2 lain yang dah hilang sejak sekian lama masih lagi cuba dijejaki sehingga saat ini.

Power Renjis : Maaf sape yang terkena.Hehe.Diedit semula pada 11.00 P.M.

Surat Permohonan  

Posted by Power Renjis

Suami bin Lelaki
No. 99 Jalan Todak,
Taman Seri Tenggara,
34200, Parit Buntar,
Perak Darul Ridzuan.


Isteri binti Perempuan
No. 99 Jalan Todak,
Taman Seri Tenggara,
34200, Parit Buntar,
Perak Darul Ridzuan. 30 November 2009

Puan,

PERKARA : PERMOHONAN UNTUK BERPOLIGAMI

Perkara di atas adalah di rujuk.

2. Sebab utama permohonan ini di lakukan adalah kerana saya ingin melengkapkan kuota yang telah di peruntukkan bagi saya. Buat masa ini kuota yang telah di isi cuma satu, memandangkan masih ada 3 kekosongan, eloklah jika dapat di penuhi secepat mungkin. Pihak yang akan mengisi satu kekosongan ini buat masa ini ialah Cik Hana Fazura binti Ramli yang merupakan setiausaha saya di pejabat. Memandangkan komitmen yang beliau tunjukkan di pejabat amat baik, eloklah jika kita masukkan dia bersama kita di dalam organisasi keluarga kita. Kekosongan yang selebihnya akan di isi di masa akan datang.

3. Untuk makluman pihak puan, yang sebenarnya masalah ini telah lama saya fikirkan tetapi memandangkan poket saya yang selalu nipis, terpaksalah saya tangguhkan dulu permohonan ini di samping kurangnye rasa keyakinan untuk mengemukakan permohonan ini. Kini, setelah saya dapat mengeluarkan kesemua duit pelaburan ASB saya, saya merasakan kembalinya semangat saya yang telah hilang selama ini.

4. Permohonan ini amat setimpal kerana dengan kedudukan sekarang ia menguntungkan kedua belah pihak dan juga pihak ketiga. Selama ini hidup kita bahagia sebab jika tidak, manakan mungkin puan dapat menjadi seperti sekarang. Semua yang puan miliki sudah bertambah besar. Kereta besar, rumah besar, rantai besar dan pakaian besar. Jika dulu potongan puan seperti gitar, kini sudah bertukar menjadi drum. Oleh itu, sudilah kiranya dapat kita kongsi bersama insan lain kebahagiaan kita ini.

5. Pihak puan juga dapat menikmati faedah dari kelulusan permohonan ini kerana puan akan tetap menikmati apa yang telah puan miliki sekarang dengan waktu bekerja lebih singkat dan sistem syif akan di perkenalkan iaitu 1 hari kerja dan 1 hari cuti rehat. Waktu bekerja yang selebihnya akan ditampung oleh pihak ketiga. Kebaikan yang puan akan nikmati ialah waktu rehat yang bebas kerana dalam waktu puan bercuti, saya selaku Penyelia tidak akan memantau aktiviti yang puan lakukan. Pada waktu itu saya cuma akan fokus kepada hasil kerja pihak ketiga. Menguntungkan bukan?

6. Segala kerjasama dari pihak puan saya dahulukan dengan ribuan terima kasih. Saya amat berharap pihak puan dapat meluluskan permohonan saya ini kerana adalah lebih baik jika kita dapat berkongsi kebahagiaan kita ini bersama insan lain. Saya harap permohonan saya ini di balas dengan senyuman penuh keikhlasan dari pihak puan dan tandatangan puan di atas kertas yang saya lampirkan bukannya balingan periuk nasi, pinggan-mangkuk, ketukan senduk dan perkara-perkara yang menyukarkan pihak puan untuk melakukannya.

7. Saya harap puan sudi meluluskan permohonan ini. Hadirkanlah senyumanmu sebagaimana ketika kita menyambut orang baru iaitu bayi kita kedalam keluarga kita 10 tahun lepas. Situasinya lebih kurang sama dengan masa kini. Kita akan menerima orang baru juga cuma bezanya ialah jika 10 tahun yang lepas kita perlu menjaga dan membelainya dengan manja bersama tetapi kali ini, setiap urusan penjagaan dan belaian manja akan di laksanakan oleh saya sepenuhnya.

8. Akhir kata, saya harap permohonan saya ini dapat dibalas secepat mungkin. Semoga kita bersama-bersama dengan pihak ketiga akan dapat melaksanakan program ini dengan jayanya.

Sekian, Terima Kasih.

"BERKORBAN DAN BERKONGSI KEBAHAGIAAN LAMBANG RUMAHTANGGA BAHAGIA"

Yang Ikhlas Memohon,

Suami bin Lelaki

Power Renjis : Macamana nak download movie eh?bagi info la sikit k.

Penyamun  

Posted by Power Renjis

Ketika balik dari bekerja shift malam, Azwan telah diserang hendap oleh seorang penyamun.Kerana tidak mahu mengalah, Azwan cuba melayan penyamun itu.

Tapi, Azwan kalah dan penyamun itu terus menyeluk kedalam sakunya untuk mencari duit dan barangan yang berharga. Apa yang dijumpai hanyalah duit RM 1.00 !

Pencuri itu tidak berpuas hati, lalu bertanya kepada Azwan

Penyamun : Kau bergelut bermatian dengan aku kerana semata-mata nak selamatkan RM 1.00 ini saja?

Azwan : Laaa... kau cuma hendak RM 1.00 tu je ke? Aku ingatkan kau nak rompak duit RM 1000.00 yang aku sembunyikan dalam kasut aku ni.

Power Renjis : Lawak yang melucukan sudah habis.Thanks.

Mengandung  

Posted by Power Renjis

Orang terlalu ramai dalam bas mini. Naiklah seorang wanita muda yang sedang mengandung. Lalu dengan sopan dia berkata kepada seorang lelaki yang sedang duduk di sebuah kerusi. “Encik, bolehkan bagi saya d uduk? Saya berdiri tak apa, tetapi budak di dalam ni..”. Lelaki tu pun memberikan tempat duduknya kepada wanita tersebut.

Kemudian lelaki itu pun mengeluar rokok lalu menghisap rokok, lalu wanita itu berkata, “Encik, boleh ke encik berhenti merokok. Saya tak apa, tapi budak di dalam ni..”. Lelaki itu pun dgn tersipu2 membuang putung rokok tersebut. Tetapi di dalam hati membara, geram betul pada wanita itu. Dah lah aku terpaksa beri tempat duduk aku, ni dia boleh tegur aku yang sedang merokok.

Macam mana aku nak pekena dia pula? Tiba2 angin bertiup, dan terselaklah kain wanita itu, dan nampaklah pangkal pahanya yang putih melepak, maka dgn spotan lelaki itu berkata “Cik puan, boleh tak cik puan tutup kain cik puan. Saya tak apa, tetapi budak di dalam (seluar) ni tak boleh

Power Renjis : Lawak kurang stok plak ni.Ape perlu aku buat?

Mamat  

Posted by Power Renjis

Atas saranan doktor,Mamat dihantar untuk berubat di USA kerana penyakitnya yang agak kritikal. Sesampainya di Hospital New York,Mamat dibawa ke bilik bedah dan dipasangkan tiub getah kiri dan kanan.

beberapa jam kemudian,seorang pesakit dari UK yang kelihatannya lebih parah dibawa masuk dan diletak bersebelahan katil si Mamat.Si Mat Saleh ini walaupun kelihatannya lemah,dia masih mencuba untuk berkomunikasi dengan Mamat.dia mengangkat tangannya dengan susah payah dan berkata:"United Kingdom..."

Mamat yang juga sedang lemah, menjawab:"Malaysian..."

setelah itu dua-duanya pengsan karena keletihan.beberapa jam kemudian mereka kembali sedar dan cuba berkomunikasi lagi.

Si Mat Saleh berkata dengan lemah:"James...".dijawab dengan susah payah oleh Mamat:"Mamat...".

habis itu mereka pengsan lagi.beberapa jam kemudian setelah sedar,mereka berdua masih mencuba melanjutkan percakapannya."Birmingham..." kata si Mat Saleh.

dijawab Mamat:"Kuala Kangsar...".pengsan lagi.


tak lama kemudian mereka sedar dan masih mencuba untuk berbual.Si Mat Saleh yang sudah hampir kehabisan nafas berkata:"Cancer..."


dan dengan sisa-sisa nafas yang ada Mamat menyahut: "Capricorn!"

Power Renjis : When evil reigns.

Modenas  

Posted by Power Renjis

Pada suatu hari sedang berjalan-jalan di pekan, Mamat terjumpa seorang awek yang cun. Dia pun tegur awek tu. Awek tu pun menyahut, "Elle, setakat pakai motor buruk tak main lah. Orang nak cari yang ada BMW." Punyalah bengang Mamat tu. Mulai hari tu Mamat pun belajar rajin2 sehingga berjaya jadi engineer dan memakai BMW. Pada suatu hari Mamat terjumpa balik awek yang hina dia tu.

Mamat : Hai, kenal I lagi?

Awek cun : Tak ingat lah.

Mamat : Alla, dulu I ngorat u tapi u sombong. U dah kawin ke.

Awek cun : Dah (sambil menunjukkan suaminya yang sedang menunggang modenas tahun 1997)

Mamat : Aik, kata tak suka yang pakai motor buruk?

Awek cun : Apa nak buat, yg ngorat I semua pakai motor buruk, I kebas je le mana yang ada.

Mamat : Padan muka. Hehehe

Power Renjis : Moralnye jangan jual mahal sangat.Balasan la tu.Hehe

Pak Pandir Dan Doktor  

Posted by Power Renjis

Pada suatu hari, Pak Pandir telah berjumpa dengan seorang doktor psikologi untuk bertanyakan tentang suatu masalah pada dirinya.

Pak Pandir: Tuan doktor, semua orang kata otak saya lembab. Betulkah tuan doktor? Apakah tanda-tanda bahawa otak seseorang itu lembab?

Doktor: Saya akan bertanya satu soalan. Jika pakcik tak mampu menjawabnya otak pakcik memang betullah lembap.

Pak Pandir: Apakah soalannya tuan doktor?

Doktor: Kapten Hook dikatakan orang pertama yang belayar mengelilingi bumi. Malangnya dia cuma sempat belayar sebanyak 3 kali sebelum meninggal dunia. Pada pelayarannya yang keberapakah dia meninggal dunia?

Pak Pandir: Mmmm...Tukar soalan lain boleh doktor?
Doktor: ???

Power Renjis : Baru je nak rest.Projek lain plak dapat.Janji tinggal janji!

Kura-kura  

Posted by Power Renjis

Pada suatu hari, ada 3 ekor kekura (kura-kura) hendak pergi berkelah bersama-sama. Kekura pertama membawa makanan, kekura kedua membawa minuman, sedangkan kekura ketiga tidak membawa apa-apa pun.

Di dalam perjalanan tiba-tiba hujan pun turun dengan lebatnya, sehingga mereka tidak boleh meneruskan perjalanan. Kemudian timbul perbualan di antara mereka.

Kekura I: "Ermmm..... salah seekor daripada kita mesti balik untuk amik payung. Siapa yang nak pergi ni?"

Kekura II dan I saling pandang memandang, dan sepakat menuding Kekura III.

Kekura III: "Tak nak lah. Aku jalan lambat dan nanti aku nak sampai sini lagilah terlambat. Pasti korang akan bedal makanan ni semua."

Kekura I & II: Taklah. "Kita orang tunggu sampai engkau datang."

Kekura III: "Betul??? Kalau aku lambat 1 jam?"

Kekura I & II: "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III: "Kalau 3 jam?"

Kekura I & II: "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III: "Kalau 1 hari?"

Kekura I & II: "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III: "3 hari?"

Kekura I & II: "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III: "5 hari?"

Kekura I & II: "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III: "1 minggu?"

Kura I & II: "Kita orang akan tetap tunggu."

Kekura III: "2 minggu?"

Kekura I & II: "Kita orang akan tetap tunggu. Engkau pergi je lah."

Dengan berat hati, akhirnya Kekura III pun berangkat. Kekura I & II menunggu dengan setia. Sehari, dua hari dan seminggu telah berlalu. Kekura III tidak juga balik. Setelah dua minggu berlalu, Kekura I & II sudah tidak dapat menahan lapar.

Kekura I : "Aku dah tak tahan lapar ni. Kita makan je lah."

Kekura II: "Aku pun dah nak pengsan ni. Jom kite habiskan makanan ni."

Tiba-tiba Kekura III muncul dari semak dan berseru "Hoi! Nasib baik aku belum pergi lagi. Kalau tak, pasti engkau orang habiskan makanan ni kan? kan?!!!"

Power Renjis : Malas, mengantuk, penat.

On9 Semula  

Posted by Power Renjis

Salam

Mybe mulai hari ni aku akan start update blog ni kembali.Harap lagi ramai yang terus menyokong.Yang penting Broadband aku comel.Thanks.

Power Renjis : 1 hari aku kerja 15-18jam.Kadang-kadang lebih 24jam.Itu normal.

Haji Ahmad  

Posted by Power Renjis

Ada seorang suami yang hidupnya tertekan kerana isterinya kuat berleter. Setiap hari isterinya akan berleter tak kira masa. Balik kerja lambat setengah jam, berleter. Bangun tidur lewat, berleter. Rumah berselerak sikit, berleter. Oleh kerana sudah tidak tahan dengan leteran isterinya itu, si suami berjumpa dengan Hj. Ahmad, imam di kampungnya selepas solat jumaat. Hj. Ahmad ni memang terkenal dengan warak dan kepandaiannya mengubat pelbagai penyakit.

Bila diceritakan oleh si suami tentang perangai isterinya, Hj. Ahmad ni tersenyum dan bagitau pada si suami. "Betoi ka hang ni dah tak larat dengaq bini hang berletiaq?".

"Betoi haji. Saya minta tolong sangat pada pak haji ni".

"Kalau macam tu, hang bagi ubat ni kat minuman bini hang, biaq dia tidoq lena. Lepas tu hang pi buang dia kat dalam satu lubang yang dalam".

"Itu saja ke haji?"

"Itu saja. Hang pi buatlah apa yang aku suruh. Tapi hang jangan menyesal di kemudian hari."

"Terima kasihlah haji, tengoklah nanti macam mana".

Si suami ni rasa tak tergamak nak buat apa yang Hj. Ahmad tu suruh. Tapi bila tiba di rumah saja, si isteri terus berleter. "Orang lain pun sembahyang Jumaat juga, tapi tak ada lah balik sampai lewat sangat. Awak ni merayau ke mana?. Lain kerja tak ada, asyik merayau, merayau, merayau. Cubalah ingat sikit orang kat rumah ni."

Oleh kerana tak tertahan dengan leteran si isterinya ni, si suami ni pun nekad nak buat apa yang Hj. Ahmad ajar pada dia tadi. Waktu maghrib tu, lepas saja selesai sembahyang, si suami ni bancuhlah ubat yg diberi oleh Hj. Ahmad tu tadi. Dia pun beri kat isterinya.

Si isterinya pun sambil mengambil air itu sempat lagi berleter, "Ni buat-buat baik ni ada lah sebabnya tu. Mesti ada hati nak tambah bini lagi. Tu yang konon-konon buat baik ni".

Selesai saja minum air tu, si isteri terus tertidur tak sedarkan diri. Si suami pun angkat si isteri ni tadi dan bawak ke belakang rumah. Di sana ada sebuah perigi buta yang dah 20 tahun tidak digunakan. Sampai kat perigi buta tu, si suami ni pun terus campak isterinya ke dalam.

Si suami pun pulang ke rumah. Keesokkan harinya, si suami ni rasa aman. Tak ada orang berleter dia bangun lewat. Balik kerja pun tak ada orang berleter. Dia rasa selesa duduk di rumah. Masuk hari kedua, si suami ni rasa lain macam. Rasa rindu pulak pada leteran isterinya. Dia dah mula rasa gelisah. Sepanjang hari tu asyik teringat aje pada isterinya. Masuk hari ketiga, si suami tahu dia tak boleh hidup tanpa isteri dia.

Selepas saja solat maghrib kat masjid, dia pun berjumpa dengan Hj. Ahmad. "Haji, saya rasa menyesallah haji sebab buang isteri saya dulu. Boleh tak saya dapatkan balik isteri saya tu?".

"Itulah hang. Aku dah bagitau kat hang. Kalau hang nak buat, jangan menyesal. Laa ni aku pun tak tau apa nasib bini hang. Aku nak tolong pun aku tak jamin bini hang selamat atau tidak. Tapi hang boleh pi cuba. Malam ni juga, hang kena pi tempat hang buang bini hang tu, hang bawak sekali tali panjang. Hang campak tali tu masuk ke dalam lubang tempat hang buang bini hang, lepas tu hang selawat 3 kali. Lepas selawat 3 kali, hang tarik tali tu ke atas. Hang cuba 3 kali. Kalau lepas 3 kali pun bini hang tak keluaq, maknanya bini hang dah mampuih la."

Si suami pun tanpa berlengah terus balik ke rumah, ambil tali panjang dan terus pergi ke perigi buta tempat dia mencampakkan isterinya 3 hari yang lepas. Sampai saja di perigi buta tu, si suami tu terus mencampakkan tali ke dalam perigi buta tu.... Selepas saja selawat 3 kali, si suami tu tariklah bini dia naik ke atas.. Selepas habis tali tu di tarik ke atas, tiada isterinya keluar. Si suami cuba buat kali yang kedua. Kali ni dia selawat 7 kali pulak. Tapi usahanya masih hampa.

Si suami ni pun mulai risau. "Dah mati ke bini aku ni?"

Si suami cuba buat kali yang ketiga. Kali ni dia selawat 11 kali. Bila ditarik tali tu ke atas, dia terasa berat. Hati si suami begitu gembira. Selepas habis tali tu ditarik ke atas, yang keluar dari perigi tu bukan isterinya tapi satu jembalang yang berbulu amat lebat.

"Siapa kau ni? Mana bini aku? Celaka lah kau kalau kau makan bini aku!"

Jawab si jembalang tu, "Aku ni penunggu perigi buta ni. Dah bertahun aku duduk kat sini. Tapi sejak bini kau datang, aku jadi tak senang duduk. Hari-hari, pagi, petang, siang, malam asyik berleter, berleter, berleter. Aku sampai naik berbulu satu badan. Aku dah tak tahan. Aku ingat nak pindah pergi ambil angin diluar.. tp memandangkan kau dah ada kt sini, kau ambillah dia kat bawah tu cepat2 sket. Aku pun dah tak tahan lagi dah".

Power Renjis : Alahai Haji macamtu?

Takut Bini  

Posted by Power Renjis

Al-kisahnya, pada zaman dahulu kala, seorang Raja yang takut bini, telah memerintahkan sekelian rakyatnya, LELAKI sahaja, berkumpul di suatu tempat seumpama stadium zaman sekarang.

Titah Raja: Wahai sekelian rakyat beta, sesiapa yang takut bini, semua berkumpul di sebelah kanan beta. Dan, sebaliknya, di sebelah kiri beta.

Maka, tanpa berlengah kesemua yang hadir berkejaran ke sebelah kanan Baginda, kecuali seorang sambil memeluk sebatang tiang.

Titah Raja (dalam hati): Hari ini aku dapat ilmu tak takut bini.
Titah Raja: Wahai saudara, kemari mengadap beta.

Lelaki: Tuanku lah ke mari ke tempat patik.

Titah Raja: Eh! Kamu lah kemari.

Lelaki: Tuanku lah kemari.

Titah Raja: Heh! Aku Raja kamu. Kamu kemari.

Lelaki: Tuanku lah kemari.

Titah Raja (dalam hati): Tak pa, ilmu punya pasal aku pergi.
Lalu Baginda pun mencemar duli ke tempat lelaki tadi. Sesampai sahaja di tempat lelaki tadi, Baginda pun bertanya.

Titah Raja: Apakah rahsia sebenar kamu, tidak takut bini ?

Lelaki: Sebenarnya tuanku, patik lah orang yang paling takut pada bini.

Titah Raja: Kan tadi Beta telah arahkan, sesiapa yang takut bini ke sebelah kanan Beta. Kenapa kamu tidak menurut perintah Beta ?

Lelaki: Sebenarnya tuanku, ISTERI patik telah berpesan kepada patik supaya,Tunggu ditiang ini dan jangan ke mana-mana sehingga dia datang.

Power Renjis : Aku sedang mencari orang untuk duduk serumah.Sewa hanya RM200.00 sebulan.Deposit & bayaran lain semua aku dah bayarkan.Rumah teres 2 tingkat.Kalau berminat atau ada kawan-kawan yang sedang cari rumah @ bilik boleh la contact aku ok!

Kapal Terbang  

Posted by Power Renjis

Pada minggu lepas hebohlah satu kampung Pak Pandir mendapat tiket kapal terbang untuk menjadi tetamu dalam program stesen radio Hangus FM. Walaupun hanya kelas ekonomi tapi bagi Pak Pandir, itu sudah cukup menggembirakannya.

Dipendekkan cerita, hari yang dijanji telah tiba. Pak Pandir pun sudah menunggu sejak dari subuh di lapangan terbang. Bila kapal terbang sampai, Pak Pandir amat gembira dan dia pun naiklah, terus ambil tempat.

Sebelum kapal terbang berlepas, pramugari pun memeriksa penumpang supaya semua duduk di tempat masing-masing dan bersedia untuk berlepas. Sekali pramugari ternampak Pak Pandir duduk di kerusi Business Class, setahunya tak ada penumpang kelas bisnes hari itu.

Dengan penuh berbudi bahasa dan sopan santun, pramugari tu tegur, "Pak cik, pak cik tak boleh duduk kat sini, boleh tak pak cik pindah duduk di belakang?"

"Eh, bagus sungguh orang kapal terbang ni (pramugari tu). Terima kasih nak, tak apalah nak, pak cik dah selesa kat sini"

Mana tak selesanya, Business Class. Mati akal pramugari tu. Semua pramugari dan pramugara datang silih berganti. Sakit kepala mereka dibuatnya. Juruterbang yang menunggu lama nak berlepas, bengang kenapa masih belum ada isyarat kata ok daripada Ketua Pramugari, lalu dia pun keluar tengok.

Setelah diceritakan oleh seorang pramugari, pilot itu pun pergilah ke tempat Pak Pandir "Pak cik, boleh tengok tiket?"

Pak Pandir pun hulurkan tiketnya sambil tersengih.

"Oooo..pak cik nak pegi KL ye pak cik?"

"Ya nak" Jawab Pak Pandir.

"Tapi Pak Cik, kerusi depan ni pegi Johor Bahru ni, kerusi belakang tu baru pegi KL!"

Pak Pandir pun terkasima...terkejut!

"Laa...ye ke nak? Nasib baiklah anak ni datang bagitau."

Power Renjis : Broadband ape paling ok?

Blurr  

Posted by Power Renjis

Takde mood nak update blog.Sorry!

Sorry  

Posted by Power Renjis

Maaf

Jarang update, baru pindah umah dan sibuk dengan keje.Belum pasang internet lagi kat umah.Update nanti la ok.TQ

Kerusi  

Posted by Power Renjis

Dalam satu kempen perancangan keluarga disalah satu kawasan pendalaman, pegawai yang terlatih telah ditugaskan untuk berbincang dengan penduduk disitu tentang cara yang mereka gunakan untuk menjarakkan atau mencegah kehamilan mereka. Pegawai tersebut cuba bertanyakan soalan kepada setiap ibu-ibu yang hadir.

Pegawai : Puan Lijah gunakan apa ?
Puan Lijah : saya menggunakan teknologi IUD.
Pegawai : Bagus tu, teknologi terkini. Puan Peah pula?
Puan Peah : Pakai susuk.
Pegawai :Ermmmm... Cara turun temurun. Puan Limah pula?
Puan Limah :Saya cuma makan pil sahaja
Pegawai : Ok. Puan Melah?
Puan Melah : Gunakan suntikan.
Pegawai :Ok, Puan Bedah?
Puan Bedah : Gunakan Kerusi ! !
Pegawai : Maafkan saya, Puan Bedah gunakan apa ?
Puan Bedah : Guna KERUSI ! ! !
Pegawai : Bagaimanakah caranya, saya belum pernah dengar lagi?
Puan Bedah : Suami saya suka lakukan hubungan kelamin sambil berdiri. Oleh kerana dia lebih pendek dari saya, maka dia mesti memanjat dan berdiri diatas kerusi. Ketika suami saya sudah berdehem-dehem dan merenggus untuk injuksi, saya tendang saje kerusinya !

Power Renjis : minggu-minggu yang sibuk!

Mc'Donalds  

Posted by Power Renjis

Suatu hari Pak Pandir yang baru lepas dapat duit raya ingin makan di Mc'Donalds. Bila dia sampai dia tak tahu nak order apa..maklumlah tinggal terpencil di hujung kampung. Sedang dia berfikir, datang seorang lelaki lingkungan 30'an ditepinya. Ahmad namanya. Pak Pandir pun merancang untuk meminta seperti apa yang Ahmad minta.

Ahmad : Bagi Big Mac satu..
Pak Pandir: Bagi Big Mac satu...
Ahmad: Air...Bagi air coke yer...
Pak Pandir: Air...Bagi air coke yer...

Ahmad pun menjeling pada Pak Pandir namun Pak Pandir buat tak tahu ajer...

Ahmad: Ooo yer cik..bagi ash-tray satu yer (masa tu McD boleh merokok lagi)
Pak Pandir : Ooo yer cik...bagi ash-tray satu yer...

Ahmad mula meradang lalu memarahi Pak Pandir...

Ahmad : Hoi...yang kau pesan sama macam aku tu kenapa hah...takder otak ker?

Nak tahu apa Pak Pandir jawab? lebih kurang begini:

Pak Pandir: Aper..kau ingat kau sorang jer ker makan ash-tray?!?

Power Renjis : Selamat pagi semua!!

Asrama  

Posted by Power Renjis

Hari pertama mendaftarkan diri di sebuah kolej, Dekan dengan tegasnya menyatakan peraturan-peraturan yang telah ditetapkan kepada mahasiswa dan mahasiswi. Sehinggalah sampai pada peraturan tentang asrama. Asrama Putri adalah kawasan larangan buat mahasiswa, dan Asrama Putra adalah kawasan larangan untuk mahasiswi.

Barang sesiapa yang didapati melanggarnya akan dikenakan denda RM.50.00, Bagi yang ditangkap kerana kesalahan sama sebanyak dua kali, dendanya RM100.00 -. Kalau kali yang tiga, didenda RM180.00,-. Faham! Ada apa-apa pertanyaan? tegasnya. Ada Tuan, salah seorang mahasiswa lelaki berkata sambil mengangkat tangan kidalnya, Berapa yang saya mesti bayar, untuk tinggal di Asrama Putri selama satu semester?

Power Renjis : Posting terakhir.Selamat hari raya dan selamat bercuti.Maaf zahir batin.Salah silap Power Renjis harap semua maafkan.

Duit Raya  

Posted by Power Renjis

UNTUK SEMUA PEMBACA BLOG LAWAK TODAY.AMBIL LA KALO TAK MALU OK.PASTU KORANG LETAK LA KATNE PUN.BLOG,MYSPACE,FACEBOOK DLL.

Nama Jawa  

Posted by Power Renjis

Pilihan nama jawa yang bagus-bagus diperturunkan. Kalau kawin dengan Jawa, eloklah guna nama ini untuk anak.Pilihlah nama yang anda berkenan untuk anak-anak anda nanti :-

Pandai tanam bunga, diberikan nama -Rosman.
Pandai membaiki kereta, namakan -Karman
Avera ge dalam golf - Parman
Pandai dlm penulisan - Suratman
Gagah perkasa - Suparman
Boleh mendengar sambil berjalan -Wakiman
Selalu bertanya - Azman (loghat jawa bunyi Asman)
Pandai buat kuih - Paiman
Pakar jualan - Salman
Pakar pasal alam sekitar - JASman (Jab. Alam Sekitar)
Pandai melukis, tulis sajak, nyanyi lagu - Saniman
Doktor gigi - Sugiman
Supaya cepat naik pangkat - Yasman
Bakal kaki pukul dan dera orang -Deraman
Yang ada darah Bengali - Manbai
Pandai organise skim cepat kaya -Pakman (Te' Lo)
Mat rock - Rokman
Jadi polis trafik - Saman
Pakar kunci - Lokman
Baik budi pekerti - Budiman
Buat kerja ala kadar - A. Kadarisman
Suka bagi orang susah - Sukarman
Suka mengada-ngada - Ngadiman
Dua alam - Herman
Paling tak guna - Koman
Selalu sakit - Deman
Kalau yang kuat berlawan - Ultraman
Yang suka main daun terup poker -Pokemon

Power Renjis : Padan muka kite semua.Stok lawak takde dah!.AGEN PENGEDAR DAN PEMBELI TUNAI DIKEHENDAKI DI SELURUH MALAYSIA BAGI PRODUK BIO AURA DAN PREMIUM BEUTIFUL.KETERANGAN SILA HUBUNGI SITI FAIRUZ 0129505989 YUK_FF@yahoo.com

Bunuh Setan  

Posted by Power Renjis

Seorang lelaki berusia lima puluhan tahun baru sahaja kematian isteri akibat penyakit kronik. Kemudian datang beberapa tawaran dari orang tertentu menawarkan beberepa perempuan untuk dijadikanisteri baru dan teman hidup barunya. Alasan mereka beliau perlu berkahwin semula memandangkan anak -anaknya sudah besar malah tinggal jauh di Bandar dan tiada orang yang akan menjaga makan,minum, sakit, pening si duda itu.

Setelah meminta tempoh dan berfikir sedalam-dalamnya dia pun bersetuju untuk berkahwin.
Selepas memilih dan beberapa orang calon isteri yang ditawarkan oleh orang kampong maka dia pun berkahwin dengan seorang perempuanyang agak muda berusia dalam lingkungan dua puluh lima tahun.

Selepas majlis pernikahan mereka pun hidup bersama sepertipengantin baru yang lain.Isteri barunya sering ke surau pada setiap petang khamis mengikuti kuliah agama yang sering diadakan secara mingguan dengan pensyarah jemputan yang diundang khas mengajar agama di kampong tersebut.

Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau dia menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut. "Abang,abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuhkan abang kann dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala samaseperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan". Kata si suami"yerr kerr.

Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai utukbunuh syaitan kann, betul tak sayanggg" sambil ketawa. Isteri hanya tersenyum panjang.
Selang dua hari kemudian, si isteri berkata "banggg, jom kita bunuhsyaitan... bang".

Si suami tersenyum panjang. Selang dua harikemudian, si isteri berkata "banggg, jom kita bunuh syaitan...bang". "tak pe...tunggula malam". Esoknya si isteri berkata"banggg, jom kita bunuh syaitan... bang". Si suami diam sambil mengangguk lemah.
Esoknya siisteri berkata "banggg, jom kita bunuh syaitan... ".
Si suami tiba - tiba marah dan berkata :
"Ayang nie nak bunuh syaitan ke nak bunuh abang"

Power Renjis : Suke baca blog ni http://theotherkhairul.blogspot.com/ .Sape nak trafik macamni sila promote blog Lawak Today di publish post blog korang ok.

Budin  

Posted by Power Renjis

Budin seorang yang amat benci pada kucing, entah apa silap yang telah dibuat oleh kucing padanya tiada siapa yang tahu.

Walaupun begitu, jodoh pertemuan sememangnya ketentuan Ilahi, Budin bertemu jodoh dengan Gayah yang sememangnya amat suka dan cinta pada Kucing. Bukan itu sahaja, sebelum berkahwin dengan Budin, Gayah sudah sedia ada membela seekor kucing siam.

Maka dari hari ke hari, bertambah benci dan meluatlah Budin pada kucing terutama si Tompok, kucing siam peliharaan isterinya. Apa tidaknya, Gayah lebih memberi tumpuan kepada si Tompok dalam kehidupan sehari-hariannya.

Hal ini membuatkan Budin beranggapan, Gayah lebih sayang si Tompok berbanding dengan dirinya.

Akibat tidak mahu terus tertekan dengan keadaan ini, Budin membuat rancangan untuk mengusir si Tompok dari hidupnya dan hidup isterinya, Gayah. Maka, bermulalah dengan rancangan jahat Budin.

Pucuk dicita ulam yang mendatang, ketika isterinya sedang asyik mandi , Budin dengan tanpa segan silunya telah menangkap si Tompok, disumbat dalam karung beras Mehsuri. Tanpa berlengah terus merempit motor kapcainya sehingga jauh dari rumahnya , lebih kurang 10 km lalu dihumbanlah si Tompok tanpa belas kasihan. Dengan hati gembira, baliklah dia ke rumah dengan siulan mengikut rentak lagu Cindai nyanyian Siti Nurhaliza.

Tapi, kegembiraan hanyalah sementara bila tiba di rumah si Tompok dengan sombong bongkaknya melanggok depan pintu lagaknya menyambut kepulangan Budin. Sakitnya hati Budin tak dapat digambarkan.

Besoknya, Budin meneruskan rancangan jahatnya. Kali ini lebih jauh dibawa si Tompok, 20 km dari rumahnya. Tetapi seperti semalam Tompok berjaya mendahuluinya pulang ke rumah. Budin tidak putus asa begitu sahaja, alang-alang peluk pekasam, biar habis basah sampai ke pangkal lenggan.

Maka nekadlah Budin, kali ini dia bukan sahaja hendak buang Tompok lagi jauh tapi dibawanya Tompok pusing-pusing dahulu. Habis semual jalan ditempuh, sekijap ke kiri, sikijap ke kanan, yang lurus, yang bengkok, segala kona, segala selekoh habis dirempitnya dan akhirnya si Tompok dibuang begitu sahaja.

Selang berapa minit kemudian, Budin menelefon Gayah.

Budin: Ayang, Tompok ada kat dalam rumah tak, tanya Budin dengan penuh suspen lagi berdebar-debar.
Gayah: Ada, ada dekat depan pintu tu ha, Kenapa? tanya Gayah kehairanan.
Budin: Panggil dia jap! herdik Budin dengan nada yang tinggi.
Gayah: Kenapa? tanya Gayah lagi.
Budin: Aku nak tanya dia, bagaimana nak balik ke rumah. Aku sesat ni.

Power Renjis : Jangan benci kucing.Sama-sama kita jadikan pengajaran.

Kaki  

Posted by Power Renjis

Suatu hari di Fakulti Sains sebuah Universiti Tempatan, sedang berlangsung ujian berkaitan serangga.Ujian kali ini sungguh susah.Mahasiswa mesti mampu menentukan jenis dan nama serangga dari potongan-potongan kaki yang diberikan oleh Pensyarah.Dua jam sudah berlalu. Tidak ada seorang pun pun yang boleh menjawab soalan ujian.

Seorang mahasiswa yang amat kecewa memutuskan untuk keluar dari dewan Ujian, dia menghempas daun pintu dengan kuat.Dummmm!!!! Melihat keadaan itu, pensyarah didalam dewan marah dengan berkata.Hey! suka hati mak bapak hang je hempas pintu tu ye? Siapa nama kau!!! Mahasiswa yang sudah terlanjur berada di luar segera menjulurkan kakinya ke pintu sambil berkata: Nie kaki saya, Cuba encik teka!! siapa nama saya?

Power Renjis : Bosan betul hari ni.Tak tau nak keluar pegi mana.

Makan Oren  

Posted by Power Renjis

Parman dan Sutijah merupakan pekerja kontrak dari Indonesia. Kedua-duanya jatuh cinta setelah bersama-sama bekerja dalam satu projek pembinaan disekitar KL. Para pekerja kontrak telah disediakan dengan rumah kongsi yang kurang selesa kerana walaupun ada pekerja yang dah kawin namun terpaksa tinggal dengan pekerja yang masih bujang.

Akhirnya Parman dan Sutijah pun berkahwin. Namun depa berdua ni masih tinggal di rumah kongsi walaupun dah berkahwin bersama-sama dengan pekerja yang masih bujang. Bak kata orang putih takde 'privacy' langsung. Ada juga beberapa pasangan pekerja yang dah kawin di situ. Depa berdua ni terpaksa la tidur di atas pangkin. Di bawah pangkin depa tuh ada satu lagi pasangan yang baru berkahwin. Memang tader 'privacy' langsunglah lebih-lebih lagi depa nih baru berkahwin.

Cuba korang semua bayangkan camana tuh.Memang masalah bosar betul. Nak cakap pun tak boleh kuat-kuat. Lepas tu nak gerak gerak pun tak boleh lasak sangat. Ya la, dah la duduk atas pangkin. Kalau gerak lebih-lebih kang berbunyi la pulak pangkin antik tuh. Memang jelas la kedengaran pangkin tuh kalau depa bergerak gerak. Kalau nak buat projek pun depa berdua ni kena pastikan yang orang lain dah tido.

Dan sebagai langkah memudahkan, depa berdua ni terpaksa menggunakan bahasa isyarat tertentu. Bahasa isyaratnya ialah kamu mau makan oren Dan sutijah akan menjawab Mau. Sebagai couple yang baru berkaahwin, setiap malam depa mau 'makan oren'. Perkara ini berlanjutan sehingga berminggu lamanya sehinggalah satu kejadian yang tidak diingini pada satu malam.

Jam sudah menunjukan pukul 12 tengah malam. Parman dan Sutijah yakin bahawa penghuni di rumah kongsi itu sudah lena tidur kerana kedengaran banyak dengkuran. Namun Parman tetap menggunakan bahasa isyarat. Kamu mau makan oren kata Parman kepada Sutijah?.

Belum sempat Sutijah menjawab mau tiba-tiba rakannya yang tidur di bawah pangkin berkata : Makan oren boleh saja tapi airnya jangan meleleh ke bawah udah ya!

Power Renjis : Dalam proses nak sweeping orang yang kurang ajar! hehe

Surat  

Posted by Power Renjis

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat .Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah.

'Atok buat apa tu?'.'Atok bagi surat kat kawan atok,cu!' jawab atoknya.Cucunya bertanya lagi, 'Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?'

Power Renjis : Sweeping budak kurang ajar time raya nanti!

Pelancong  

Posted by Power Renjis

Al kisah pada satu hari ada seorang pelancong, dia menaiki taxi tapi dalam perjalanan dia berkata kepada pemandu taxi ' Shaya mau two round ' kata pelancung ' ya..ya..ya..' jawab pemandu taxi ' Shaya mau two round ' kata pelancung lagi. Lalu pemandu taxi itupun membawa beliau keliling bandar bagi memenuhi kehendaknya.

Tiba tiba pelancung tadi terkencing dalam kereta. Pemandu taxi sangat marah ' U must tell me first before U dot..dot..dot.' kata pemandu. ' Shaya sudah bilang shaya mau two round, shaya mau two round tapi kau tidak kasi two round sama shaya ' jawab pelancung. Pemandu taxi menggeleng kepala.

Power Renjis : Lawak takde dah!

Ajis  

Posted by Power Renjis

Kisah ni dikutip dari pengalaman seorang pemburu masa aku outstation kat kuantan dulu.Tempat dia tinggal ni memang dekat ngan kampung orang asli dan dia ni memang dah ramai kenalan kat situ.Ada banyak cerita aku nak kongsi ngan korang.itupun kalau sudi nak baca.Ini cerita pasal cara-cara orang asli berucap (dalam Islam kite panggil talkin ler) untuk si mati.Tapi diorang ni bukan beragama Islam.

Diorang gelarkan si mati tu AJIS walaupun tu bukan nama si mati semasa hidup.Bila mayat tu dah ditanam, salah seorang dari kaum diorang/tok batin pun start lah baca 'ucapan' macam imamlah.bunyinya camni :

"HAI AJISS.MATI JUGAK KO AJISS.SEKEJAP LAGI ADA ORANG BESAR MAU DATANG.(kalau kita, malaikat mungkar dan nakir) KALAU DIA TANYA,KO JAWAB YANG BAIK-BAIK SAJA.YANG JAHAT-JAHAT DIA TAK TAU.KALAU DIA PUKUL KO DARI KANAN.KO ELAK KE KIRI.KALAU DIA PUKUL DARI KIRI.KO ELAK KE KANAN.KALAU DIA HANTAM DARI DEPAN.KO ELAK KE BELAKANG.KALAU DIA HANTAM DARI BELAKANG.PANDAI-PANDAI KO LAH AJISSSSS."

Pastu komat kamitlah mulut pemberi 'ucapan' tu dan diorang pun beredar dari situ.Dari mula sampai habis 'ucapan' , kawan aku yang ikut diorang pi tanam mayat tu kena tahan gelak sampai merah padam muka dia.bila orang asli tu tanya ngape.kawan aku cakap. "sedih"

Power Renjis : Pengajarannya, Dia orang pun percaya juga kat alam kubur.

Bapak  

Posted by Power Renjis

Pada suatu hari, adalah sorang bapak tu bawak anak dia gi memancing kat tengah laut dengan menaiki sampan.Bapak dia bawak satu joran je pasal anak dia memang tak pernah turun ke laut mancing. Nak dijadikan cerita, sampan yang diorang naik tu dipukul ombak lalu terbalik. Bapak tu memang terrer berenang, jadi sewaktu nak selamatkan diri, dia ternampak joran dan anak dia yang dah pengsan hampir-hampir tenggelam ke dasar laut.

Tanpa berfikir panjang, dia mencapai joran dia lalu berenang ke tepi pantai dan membiarkan anaknya keseorangan terus tenggelam. Orang ramai di tepi pantai yang menyaksikan kejadian itu memarahinya, Sanggup kau selamatkan joran kau dan biarkan anak kau terus tenggelam? Apa punya jenis bapak kau ni?Dengan selamba dia menjawab,Joran ni kalau tenggelam dia takkan timbul lagi dah. Anak aku tu, lepas dua atau tiga hari timbul ah dia.

Power Renjis : Ic dan Atm card semua dah rosak.Macamana nak cucuk duit?Ada simpanan lawak bodoh je skang ni.Takde yang best dah.

Pak Mat  

Posted by Power Renjis

Suatu hari, pak mat pegi keluar ke bandar bersama isterinya, mak minah. Perjalanan mereka mengambil masa yang cukup lama menaiki sampan oleh kerana kampung mereka terletak agak jauh di pedalaman.

Setelah sampai di sebuah pusat membeli-belah, pak mat ternampak sebuah cermin kecil sebesar tapak tangan. oleh kerana dia tidak pernah melihatnya, dia pun membelinya tanpa pengetahuan mak minah. Sampai je di rumah, dia pun termenung melihat cermin tersebut setiap hari lalu menyebut 'macam..bapak aku muda dulu-dulu.

Mak minah berasa pelik dengan sikap pak mat yang selalu memegang cermin tersebut, lalu mak minah curi-curi mengambil cermin tersebut sewaktu pak mat pergi ke surau. Mak minah yang tak biasa menggunakan cermin pun berkata "perempuan macamni yang laki aku minat"?

Power Renjis : Lawak dalam store dah betul-betul nak habis.Takde publish post pasni sorry la kawan.Saje nak share http://www.jamaat.net/bible/Bible4-6.html

Harta Kita  

Posted by Power Renjis

Perkahwinan Sebuah Perkongsian Ahmad dan Siti sudah lama hidup berumahtangga. Semua perbelanjaan, kereta, rumah dan lain-lain semuanya hasil perkongsian bersama. Malangnya Ahmad tidak pernah berkata begitu.Sebaliknya mengatakan semua harta benda tersebut adalah hasil duitnya.Sehingga timbul perasaan tidak puas hati pada Siti Suatu hari isterinya menegur Ahmad.

Siti : Abang apa la.bila orang tanya kereta siapa.Abang asyik kata kereta abang yang punya.Hampir semua harta dalam rumah ini.Abang kata abang yang punya.
Ahmad : Habis! Abang nak kata apa ?
Siti : Abang kata la harta kita.Katalah kita yang punya.
Ahmad : eemmmm ok la.

Selang seminggu.

Siti : Dari tadi Siti tengok abang tercari-cari sesuatu.Abang cari apa?
Ahmad : Abang cari seluar dalam kita.Siti nampak tak ?
Siti : @#$%^*$%@#@%^^@

Power Renjis : Tidak semua persoalan dan masalah boleh diselesaikan dengan cara yang serupa.Blog Lawak Today sudah kembali normal.

View My Complete Profile  

Posted by Power Renjis

Try korang klik tengok profile aku kat sebelah tu.Masih ade ramai lagi pelawat yang tak dapat bukak langsung blog aku ni.Blog masih lagi tenat.Susah dan lambat untuk publish post.Aku dah tukar email blog ni.Banyak blog yang aku follow hilang.Bagi url blog korang.TQ

Jagung  

Posted by Unknown

Seorang lelaki sakit mental menganggap dirinya adalah jagung dan terlalu takut dengan ayam. Jika ternampak haiwan itu, dia akan lari lintang pukang kerana menyangka ayam akan memakannya. Akhirnya, lelaki itu dimasukkan ke rumah sakit jiwa. Setelah beberapa bulan, doktor pun melakukan ujian ke atas lelaki itu bagi mengenal pasti apakah dia telah pulih ataupun tidak.

Doktor : Adakah kamu tahu siapa diri kamu sekarang?
Lelaki : Ya doktor.
Doktor : Siapa kamu sebenarnya.
Lelaki : Saya ini manusia doktor.
Doktor : Ya ke? Bukan jagung?
Lelaki : Bukan, saya manusia doktor.
Doktor : Kamu takut dengan ayam?
Lelaki : Tidak doktor.
Doktor : Hmm..bagus. Nampaknya kamu dah sembuh.
Lelaki : Tapi doktor, saya ada satu pertanyaan.
Doktor : Apa dia?
Lelaki : Ayam tahu tak yang saya ni dah berubah jadi manusia?
Doktor : "??$$??"

P/S Power Renjis : Dipaksa untuk berkahwin! ape reaksi anda?WTF mood tak brapa nak ok!

Pemandu Terbaik  

Posted by Unknown

Rahim memandu kereta dan tiba-tiba seorang polis menahannya.Rahim menurunkan tingkap kereta nya dan bertanya kepada polis tersebut.

Rahim : Ye Encik, ade ape masalah??
Polis : Erm..takde pape, saya telah memerhatikan cara pemanduan encik.Hari ini adalah hari bertuah encik kerana saya ingin memberikan encik wang tunai sebanyak RM5,000 kerana dianugerah pemandu terbaik.Tahniah!erm encik akan buat ape dengan wang ini nanti?

Rahim berfikir sejenak lalu die pun berkata

Rahim : Erm saye rase saya nak gune duit ni untuk wat lesen kereta lah.

Mahmud yang duduk disebelahnya menyampuk percakapan si Rahim.

Mahmud : Oo..encik polis jangan dengar ape yang die kate.Die nie bengong sikit kalau dah mabuk todi.

Si Leman yang duduk di belakang pula menjerit dalam kekecewaan.

Leman : Aku dah cakap, kita takkan terlepas dengan kete curi nih!!

Seketika itu, kedengaran pulak dari bonet belakang kereta di ketuk dan terdengar seseorang berkata Pak!! Pak!! udah sampe ke belom?

P/S Power Renjis : This blog has been locked due to possible Blogger Terms of Service violations. You may not publish new posts until your blog is reviewed and unlocked.
This blog will be deleted within 20 days unless you request a review.Blog dalam keadaan koma.Sorry kalau tak dapat diselamatkan!

Lawak Today Berkabung  

Posted by Unknown

Your blog at: http://lawaktoday.blogspot.com/ has been identified as a potential spam blog. To correct this, please request a review by filling out the form at
Your blog will be deleted in 20 days if it isn't reviewed, and your readers will see a warning page during this time. After we receive your request, we'll review your blog and unlock it within two business days. Once we have reviewed and determined your blog is not spam, the blog will be unlocked and the message in your Blogger dashboard will no longer be displayed. If this blog doesn't belong to you, you don't have to do anything, and any other blogs you may have won't be affected.
We find spam by using an automated classifier. Automatic spam detection is inherently fuzzy, and occasionally a blog like yours is flagged incorrectly. We sincerely apologize for this error. By using this kind of system, however, we can dedicate more storage, bandwidth, and engineering resources to bloggers like you instead of to spammers. For more information, please see Blogger Help:
Thank you for your understanding and for your help with our spam-fighting efforts.
Sincerely,
The Blogger Team

P/S Power Renjis : Sape leh tolong aku??

Sakit Kepala  

Posted by Unknown

Seorang bos masuk ke pejabat dalam keadaan sakit kepala. Seorang pekerja memerhati keadaannya, lalu bertanya, Kenapa bos? Nampak macam sakit sahaja? Yalah Semaun, kepala aku ni sakit sangat! kata bos.

Dua hari lepas saya pun sakit kepala juga bos. Tapi bila balik, isteri saya bawa ke katil, peluk dan mencium saya. Lepas itu kami bercumbuan. Habis saja kami bercumbu, sakit kepala terus hilang. Saya rasa bos pun patut buat macam tu juga, terang Semaun. Betul ke? Kalau macam tu, jom kita pergi jumpa isteri engkau sekarang jugak!!!

P/S Power Renjis : Sudah bosan untuk update blog!.Korang tak follow pun blog aku 1 lagi kan?Mask yang cantik untuk cegah H1N1 http://fancyfacemask.blogspot.com/

Politik  

Posted by Unknown

Seorang murid sekolah rendah mendapat kerja rumah dari gurunya untuk menerangkan erti politik. Kerana belum memahaminya, ia kemudian bertanya kepada ayahnya apa erti politik itu.

Ayahnya mahukan anaknya dapat berfikir secara kreatif memberikan penjelasan, Baiklah nak, ayah akan cuba menjelaskan dengan contoh, ayahmu adalah orang yang bekerja untuk menanggung keluarga, jadi kita sebut ayah adalah Investor. Ibumu adalah pengatur kewangan, jadi kita menyebutnya Pemerintah.

Kami di sini memperhatikan keperluan mu, jadi kita anggap kamu sebagai Rakyat. Orang gaji, kita memasukkan dia ke dalam Kelas Pekerja. Dan adikmu yang masih bayi, kita anggapnya sebagai Masa Depan. Sekarang, fikirkan hal itu dan kita lihat apakah penjelasan ayah ini boleh kamu fahami.Si anak, kemudian pergi ke tempat tidur sambil memikirkan apa yang dikatakan ayahnya.

Pada tengah malam, anak itu terbangun kerana mendengar adiknya menangis. Ia melihat bahawa adiknya kencing di tilam. Si anak lalu menuju ke bilik tidur orang tuanya dan mendapati ibunya sedang tidur nyenyak. Karena tidak ingin membangunkannya, ia pergi ke bilik orang gaji. Pintu terkunci, ia mengintai melalui lubang kunci dan melihat ayahnya berada di tempat tidur bersama orang gajinya.

Akhirnya ia kecewa dan kembali ke tempat tidur, sambil berkata dalam hati bahawa ia sudah mengerti erti politik.Pagi harinya, sebelum berangkat ke sekolah, ia mengerjakan tugas yang diberikan oleh gurunya dan menulis pada buku tugasnya sebagai berikut :

Politik adalah hal dimana para Investor meniduri Kelas Pekerja, Pemerintah tertidur lelap, Rakyat diabaikan dan Masa Depan berada dalam keadaan yang menyedihkan.

P/S Power Renjis : Hidup terasa sunyi dan berminda kosong.Apa perlu aku buat?Sebelum tido, mimpi dulu akan si budak comel Theily Thefid.ha3

No HP Baru  

Posted by Unknown

Salam
Minggu ni aku akan tukar no hp baru.Jadi no maxis dan no celcom sekarang aku tidak akan digunakan lagi.Hanya untuk kawan-kawan yang dikenali dan keluarga86 sahaja.Yang berkenaaan sila hubungi aku skang.TQ

Milah  

Posted by Unknown

Al-kisah di sebuah kampung di sebuah negeri, tinggalah sepasang suami isteri yang memiliki seorang anak dara yang amat cantik sekali.Namanya milah, tapi ilmu pendidikannya kurang bagus sangat jika nak dibandingkan dengan gadis-gadis kampung yang lain.Biasa la setiap insan ada kekurangan dan kelebihan masing-masing.

Milah ni memang menjadi siulan jejaka-jejaka dan jantan miang kat kampung ni.Tetapi sikit pun tak diedahkan oleh milah.Si milah ni berjiran dengan lebai Haji dan mak Haji yang mempunyai seorang anak teruna yang alim lagi warak dan masih tampan muda remaja.

Maka kedua-dua keluarga pun menyatukanlah mereka berdua dalam upacara perkahwinan yang gilang gemilang.Selepas semuanya selesai, maka keesokannya mak kepada milah ni duduk la kat dapur sembang-sembang sambil bagi nasihat kat anaknya milah yang baru kawin tu.

Emak : Beruntung kau milah dapat kawin dengan si mamat tu.Bukan tampan dan baik je, tapi bersifat warak orangnya.Sejuk hati mak dengan bapak ko dapat menantu macam mamat tu.
Minah : Baik apanya mak?malam tadi dia siap selak kain milah dan tindih-tindih milah plak.
Emak : Hah? sama macam bapak ko jugak!.

P/S Power Renjis : Harga minyak naik lagi.

Dendam  

Posted by Unknown

Rumahtangga Minah dan Wahid selalu mengalami krisis.Tidak kira siang atau malam mereka berdua akan bertengkar.Setiap pertengkaran itu pastinya akan menganggu jiran tetangga.Kalau aku mati, aku akan menjadi hantu dan mengorek tanah didepanku untuk keluar mencekik engkau.

Terdengar pekikan itu, Jiran-jirannya terkejut besar dengan ugutan si Wahid terhadap isterinya kerana diketahui Wahid mempunyai ilmu hitam yang sangat luar biasanya.Beberapa hari berlalu, Wahid ditemui mati akibat menjadi mangsa kejadian langgar lari.

Walaupun benci, sebagai isteri Minah telah menguruskan pengebumian suaminya dengan baik.Seminggu selepas itu, jiran tetangga amat kehairanan melihat Minah yang langsung tidak berasa takut dengan ugutan suaminya dahulu. Engkau tidak takut ke dengan sumpahan dan ugutan arwah suami kau dulu? tanya jirannya.

Tidak!!! jawab Minah. Biarkan saja dia mengorek tanah kuburnya tu.Aku dah tanam dia dengan bahagian depan badannya mengadap kebawah didalam kubur.Biarkan saje dia terus mengorek tanah didepannya.Makin dalam la kubur tu nanti.Nak mengorek tanah dan datang mencekik aku konon.Sekarang ape jadi?Biar dia rasakan!!!

P/S Power Renjis : United ranapkan impian Arsenal.H1N1 ragut korban ke-72.Semua pemimpin parti politik semakin kotor bersama parti-parti dan pengikut mereka.

Penyelam  

Posted by Unknown

Suatu hari ada seorang penyelam sedang menyelam di dalam lautan.Dia menyelam dalam kedalam 20 kaki bawah paras air.Sedang die menikmati permandangan di dalam lautan tersebut, die terserempak dengan seorang lelaki berenang pada kedalaman yang sama dengan nya.Yang peliknya beliau langsung tidak mempunyai kelengkapan menyelam.

Penyelam tersebut menyelam ke dalam 10 kaki lagi dan lelaki tersebut mengikuti nya seminit kemudian.Kemudian penyelam itu menyelam sedalam 15 kaki pula dan seminit kemudian lelaki tersebut pun muncul.Penyelam itu mengeluarkan papan kapur kalis air dan menulis kepada lelaki tersebut bagaimana anda menyelam tanpa kelengkapan oksigen??Dan lelaki tersebut memadam apa yang penyelam itu tulis lalu menulis "aku lemas la bongok!!!"

P/S Power Renjis : Si Aizuddin adalah seorang angkasamaya paling banyak memberi komen dan manusia paling awal sampai ke planet Lawak Today. 1 tepukan dinding untuk blog beliau http://mypixeleyes.blogspot.com/

Daud  

Posted by Unknown

Seorang petani sedang duduk di tangga rumahnya sambil menghisap berkotak-kotak rokok dan merenung jauh ke padang rumput.Seorang jirannya lalu di depan rumahnya dan terus menegurnya.

Usup : Ai Daud kenapa dengan ko ni?muke sedih jer.

Si petani melihat jirannya dengan nada sedih dan termenung

Daud : Ntah la usop oi,susah aku nak cakap pasal masalah aku ni.

Si Usop duduk mendekati si daud ingin mendengar cerita ape masalah yang dihadapi oleh si daud.

Usop : Apanye yang susah ko nak cakap?Teruk sangat ke masalah ko ni?sampai berkotak-kotak rokok ko hisap hari ni.
Daud : Macam ni, seperti biasa la kan.Aku ke kandang lembu aku tu nak perah susu.Perah punya perah, masa tu dah dekat penuh satu baldi dah.Tiba-tiba kaki kanan si lembu aku ni g tendang baldi susu tu.Habis tumpah semuanyer.
Usop : La pasal tu je ke? ko monyok sampai camni sekali kenape?
Daud : Ntah la Usop, susah aku nak cakap.
Usop : Ape die yang susahnya?cakap je la.
Daud : Aku ikat la kaki kanan lembu aku tu kat tiang dengan tali.Pastu aku sambung perah lagi.Dah hampir penuh satu baldi, Kaki kiri lembu tu plak tendang baldi susu tu.Tumpah lagi.
Usop : Haaa kena tendang lagi??
Daud : Ntah la Usop susah aku nak cakap kat ko dah.
Usop : Abis tu?ko watpe lagi kat lembu tu?
Daud : Aku ikat la kaki kiri lembu tu kat tiang plak.Pastu aku sambung perah lagi susu tu.Dah nak hampir penuh je, ekor si lembu tu libas lagi skali baldi susu aku.Tumpah lagi susu tu!!.
Usop : Patutla ko monyok je, tapi aku tengok teruk sangat ko ni.Takkan pasal susu tumpah ko sampai berkotak-kotak hisap rokok?
Daud : Tak la usop, susah aku nak cakap kat ko ni.
Usop : Adooiiii, asyik cakap susah nak cakap jer ko ni.Habis tu ko watpe lagi kat lembu ko tu?ko perah lagi ke susunyer?
Daud : Tali aku dah habis guna wat ikat kaki lembu tu.Jadi aku guna la tali pinggang aku ni wat ikat ekor lembu tu.Tiba-tiba je seluar aku jadi longgar bile takde tali pinggang.Bile seluar aku terlondeh je, bini aku datang.Tak sangka pulak aku benda ni boleh jadi macamtu kat aku.

P/S Power Renjis : Kesian budak tu, hidup dalam tekanan dan sekarang huru hara hidupnya dengan masalah.Pandai sangat buat hal dan cari pasal kan?

Masalah  

Posted by Unknown

Azlan sudah hampir sejam duduk disebuah bar sambil merenung minumannya.Tiba-tiba datang si Mat si mamat penyakat.suke menyakat orang tak kire mase dan waktu.dilihatnye si Azlan ni hanya merenung minumannya.Lalu dengan pantas si Mat merampas minumannya dan meminumnya tanpa rase bersalah.si Azlan hanya merenung sedih dan kelihatan seperti ingin menangis.Lalu si Mat pun berkata.

Mat : Rilek ar bro,gua gurau je tadi.Biar gua belanja lu air.
Azlan : Bukan aper,harini adalah hari paling teruk aku.Kau tau? dah la aku tertido dan bangun lambat pegi ke ofis.Pastu sampai-sampai,boss aku marah giler terus pecat aku.Pastu aku nak blah la dari ofis tu.Tme aku cari kete aku,kete aku lak kene curi.Rport polis,polis kate tak boleh wat pe pun.Pstu aku balik la umah naik teksi.Ssampai je umah,aku baru teringat wallet aku dengan semua credit card aku dan segala macam mak nenek kad sume ade kat wallet aku tu.Driver teksi yang bijak tu blah camtu je.Aku masuk umah pastu terus masuk je bilik,aku nampak bini aku tengah tido dengan aku punye tukang kebun.Skang aku datang la sini.Aku pikir aku dah takde semangat nak hadapi sume ni.Aku mahu mati.Tapi kau rosakkan semuanya.
Mat : Apesal dengan aku plak?
Azlan : Kau bodoh!! ko minum racun aku ape kes?!!!!

P/S Power Renjis : Teruskan dengan niat jahat tu nazri teruskan!!! Ade jeans nak jual kat sini : http://vintage-1986.blogspot.com/2009/08/denim-untuk-dijual.html

Hujan  

Posted by Unknown

Perbualan antara murid tahun dua dan gurunya

CIKGU : Arip,kenapa kamu datang lewat hari ini??
ARIP : Hujan lebat cikgu.
CIKGU : Semalam,kenapa awak tak hadir??
ARIP : Hujan,cikgu.
CIKGU : Aik! Hujan juga. Habis kalau tiap-tiap hari hujan macamana??
ARIP : Banjir terus, cikgu!
CIKGU: @#%#@%#@$

P/S Power Renjis : Satu lagi kekalahan bakal memusnahkan terus impian Liverpool untuk menjulang trofi Liga Perdana England musim ini.

Warga Tua  

Posted by Unknown

Di sebuah rumah warga tua kelihatan dua org warga tua sedang berehat di bawah pokok.

Ali: Man aku ni dah tua sangat lah.umor dah 83 taun.badan2 sume dah sakit2.aku tau ko pun sebaya dengan aku.pe ko rase sekarang.
Man: Aku rase macam bayi baru lahir.
Ali: Bayi baru lahir?.nape lak man ko cakap camtu.
Man: Yela, rambut takde.gigi takde.pastu aku rase cam dah terbuang air besor kat dalam pampers lak skang ni.

P/S Power Renjis : PAS kekalkan kerusi DUN Permatang Pasir, majoriti 4,551. UMNO makin lemah dan akan terus kalah?

Polis  

Posted by Unknown

Orang Asli Dan Polis

orang asli : selamat pagi tuan
polis : selamat pagi! apa hal!
orang asli : saya nak buat repot tuan
polis : pasal apa tu?
orang asli : kawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa?
orang asli : dia tak pukul, harimau tu terkam!
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala ngak boleh makan.

P/S Power Renjis : Tempat bercuti dan penginapan yang menarik di Melaka korang tau tak?kalo tahu kongsi la info ok.

Patung  

Posted by Unknown

bermulalah satu cerita dimana isteri jiran sebelah ni jatuh cinta dengan suami jiran sebelah. Jadi ..korang faham-fahamlah apa yang diorang buat kat rumah si isteri tuh. Takdisangka-sangka, suami si isteri ni pulang awal dari kerja hari tu.

Maka, kelam-kalbutlah si isteri dengan boyfriend dia tu bersurai.Walaubagaimanapun, suami jiran sebelah tu dah tak sempat lagi keluar ikut pintu belakang.Si suami jiran ni pun bagi idea kat si isteri.Lalu si isteri berlari dengan pantas ke bilik untuk mengambil baby oil dengan bedak badan lalu disapunya baby oil pada badan boyfriendnya.

Setelah itu, diletakkan pula bedak badan pada badan boyfriendnya sehingga keseluruhan badan boyfriendnya itu kelihatan putih melepak. Lalu boyfriendnya pun berdiri di salah satu sudut rumah dan mengfrezekan dirinya supaya kelihatan seperti patung. Setelah melalui saat yang genting itu, si isteri pun membuka pintu kepada suaminya yang sudah sekian lama mengetuk pintu.

Si suami tercengat seketika apabila ternampak patung itu lalu bertanya kepada isterinya,aik??!! ..dari mana pulak datangnya patung nih??oooo .. patung tuuu. Patung ni saya order dari katalog mak cik sebelah.Baru je sampai tadi. jawab si isteri selamba.ooooooo ..begitu. balas si suami.

Tepat pukul 3 pagi, tanpa mengejutkan isterinya, si suami keluar dari bilik tidur lalu menuju ke dapur. Kelihatan patung tu masih berada dalam keadaan asalnya tanpa sebarang perubahan. Setelah tiba di dapur, si suami membuatsandwich lalu meletakkannya di atas trey menghidang bersama segelas susu.

Setelah itu, si suami mengangkat makanan itu lalu berdiri betul-betul dihadapan patung itu lalu berkata, nah .makanlah.. Si patung berasa amat terkejut dan takut kalau-kalau si suami mengetahui hal sebenarnya.Dengan selamba, si suami berkata, aik??!!! tak nak??? orang dah bagi makanan ambik la! Saya ni kira baik la ..Tak macam awak .dulu,tiga hari tiga malam saya jadi patung kat rumah awak, jangankan makanan.segelas air pun awak tak bagi!!!!!!

P/S Power Renjis : Air ECPI baik untuk semua penyakit.Anda mungkin boleh mencuba.

Ujian  

Posted by Unknown

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Lias terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati Amin.

Lias : Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Lias : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah terpotong jari saya.

(Mendengarkan penjelasan Amin, Lias menangis.)

Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Lias : Saya datang untuk ujian air kencing

P/S Power Renjis : Stok lawak dalam simpanan hampir habis.Tiada pengunjung yang hantar email untuk berkongsi dengan Lawak Today.

Kencing  

Posted by Unknown

Satu hari Chot terbangun malam. Dia rasa nak terkencing. Dia pun masuk bilik air. Chot sungguh terkejut bila bukak je pintu, lampu tu terbuka sendiri. Lepas kencing dia pun terus keluar dan tutup pintu, Sekali lagi dia terkejut bila lampu tu tertutup sendiri.

Cepat-cepat dia kejutkan bini dia yang tengah lena tidur. Dia pun menceritakan hal yang terjadi padanya semasa kencing tadi."Abang heran lampu tu terbukak dan padam sendiri bila abang bukak dan tutup pintu". Bini Chot yang dalam keadaan sedar tak sedar tu pun berkata."Abang buat perangai lama dah" KENAPA abang kencing dalam peti ais lagi HAH????

P/S Power Renjis : Blog Lawak Today telah diikuti oleh pelbagai bangsa dan pelbagai golongan lapisan.Ada doktor, pensyarah, cikgu, pelajar dan lain-lain.Siapa anda?Ingin mengenali anda.Semoga semuanya terhibur dan ceria selalu pada hari pertama puasa.

Hitam Hebat  

Posted by Unknown

cerita ini berlaku di negara Nigeria yg semuanya berkulit hitam. Semakin hitam seseorang, semakin dianggap hebat. Pada suatu hari sepulangnya dari sekolah, ada 3 org pelajar yg mengagungkan ayah masing-masing.

pelajar 1 :ayah aku hitam sekali. Kelmarin ayah aku membuat sebuah kraf tangan. Tiba-tiba tangannya terluka dan mengeluarkan darah berwarna hitam.
pelajar 2 :wah, itu masih kalah dgn ayah aku, ayah aku lagi hebat. Kelmarin ayah aku jatuh dari atap rumah, tangannya patah dan terlihatlah tulangnya berwarna hitam. Lebih hebatkan?.
pelajar 3 :Huh, itu semua tak hebat sangat. Malam tadi sesudah makan, seluruh keluarga aku menonton tv. Tiba2 ayh aku kentut, langsung saja rumah jd gelap gelita!!!

P/S Power Renjis : Iklan Jap



TOTAL SOLUTIONS FOR LARGE FORMAT PRINTING
Print On Demand

1st in Asia durst rho 351R-16 UV Inkjet Printer
Print up to 150pcs Bunting (2ft x 5ft) per hour

Product :
Billboard. Bunting. Movie Banner/Poster. POP/POS Sign. Standee. Backdrop. Vechicle & Building Wrap. Roll Up System. Window Graphic. Flag. Site Hoardings. Retail Displays. Exhibit & Displays. Labels. outdoor banners. Tents and Awnings. Truck Side Curtains.

All-in-One Printer :
Paper. Wall Paper. Canvas. Fabric. Satin. Tyvek. Covek. Transparent. Coloured and White Sticker. Mesh. Banner Flex. DuraTrans. Synthetic Paper. Backlift and Frontlit Vinly. PVC films.

SME Bank Factory Complex,
Lot 33, Jalan SBC 6,
Taman Sri Batu Caves,
68100 Batu Caves,
Selangor
MALAYSIA.

[ T: 603 - 6185 7377 / 6377 ]
[ F: 603 - 6185 0377 ]

Email : info[a]bigadam.com


IT RUNS THROUGH OUR VEINS
Our innovative and experienced team can support the marketing objectives of all types of organizations and we provide the same gold-star service to everyone. Some of the organizations we've worked with include :
Warner Bros. Intl,California USA and WB's Worldwide Offices, Village Roadshow Australia and New Zealand, Petronas, Bank Negara, Tenaga Nasional Berhad, Celcom, TM Berhad, TV3, Malaysian Government : MIAT, KEKKWA, KPDN HEP, KDRM, BOMBA WP and more.

AKTA MESIN CETAK DAN PENERBITAN 1984
LESEN MESIN CETAK

KEMENTERIAN KEWANGAN MALAYSIA
Akaun Pendaftaran Kontraktor Bumiputera.

CIDB MALAYSIA.

Registered as Celcom Registered Supplier / Contractor.

Registered as PETRONAS Registered Supplier / Contractor.

Registered as TM Group Registered Supplier / Contractor.

UNGM
United Nations Global Marketplace
International Fund for Agricultural Development (IFAD) registration.

Calon Doktor  

Posted by Unknown

Ada sekumpulan pelajar dari Medical School tahun satu sedang menjalani anatomy class [ilmu urai tubuh] dengan menggunakan tubuh mayat. Mereka berkumpul didepan mayat yand diletakkan diatas meja yang ditutupi selimut putih. Profesor memulakan kelas dengan berkata dengan lantang Untuk menjadi doktor yang berkualiti kamu mesti mempunyai dua kualiti yang bagus.yang pertama kamu mesti tidak jijik atau mual dengan apa-apa yang merangkumi tubuh manusia Dan selepas profesor itu berkata die menarik selimut mayat tersebut dan menyumbat jari nya kedalam punggung mayat tersebut dan menarik nya kembali dan terus menghisapnya.

Ok.semua buat macam saya buat tadi.Semua pelajar terkejut,tergamam,takut semua ade,dan beberapa minit kemudian seorang demi seorang pelajar menyumbat jari mereka dan menghisapnya seperti apa yang profesor mereka lakukan.Setelah semua pelajar selesai.Profesor memandang semua pelajarnya dan berkata Kualiti yang kedua untuk menjadi doktor yang bagus ialah observation [penilikan], saya menyumbat dengan jari tengah saya dan menghisap jari telunjuk saya, sekarang belajar untuk memberi perhatian yang lebih.

P/S Power Renjis : Today..My Bufday.Thanks.Salam ramadan.Maaf kalau ada buat silap.

Demo Kebakaran  

Posted by Unknown

Apabila beberapa orang pekerja sebuah restoran nasi kandar menghadiri satu Seminar Kebakaran & Keselamatan di Penang, mereka melihat pegawai bomba membuat demonstrasi memadam kebakaran menggunakan alat pemadam api (fire extinguiser) dengan begitu berminat sekali. "Cabut pin ini seperti mencabut pin bom tangan," pegawai itu menerangkan. "kemudian tekan di sini untuk mengeluarkan 'foam'nya." terang pegawai itu lebih lanjut.

Tidak lama kemudian, seorang pekerja restoran nasi kandar berkenaan telah dipilih untuk mengawal kebakaran di tempat letak kereta. Disebabkan kegugupannya, dia terlupa untuk mencabut pin alat pemadam api tersebut. Pegawai itu kemudiannya memberikan klunya, "Ingat !, seperti bom tangan.". Seperti timbul satu keyakinan baru kepada pekerja restoran nasi kandar itu, ia pun dengan segera mencabut pin dan melontarkan alat pemadam api itu ke dalam kawasan kebakaran tersebut.

P/S Power Renjis : Esok 20 Ogos harijadi saya.Sudah banyak dilalui.Masih banyak yang belum dipelajari.Ape sumbangan anda untuk saya?

Suami Terbaik  

Posted by Unknown

Sekumpulan lelaki berada di bilik persalinan di salah sebuah kelab eklusif lagi mewah di pusat bandar, setelah keluar dari gym. Tiba-tiba kedengaran deringan Handphone di penjuru bilik tersebut.

Seorang lelaki menjawap panggilan itu dan terjadilah perbualan seperti berikut . . " "Hello?" "Abang, nie sayang nie," "Emmm... " "Abang masih ada di kelab lagi ke?" "Iya." "Sayang sekarang nie berada di shopping complex dua block dari kelab abang tu. Sayang ada nampak kain sutera terbaru.. Cantik bang, Boleh ke sayang beli?" "Berapa harganya?" "Cuma $1500.00 aje" "O.K. Belilah kalau memang awak dah suka sangat"

"Ahhh thanks bang dan tadi sebelum datang sini sayang ada singgah di Cycle & Carriage dan tengok Mercedes model terbaru 2009 . Sayang suka kat satu model tu. Dan sayang dah bincang dengan jurujualnya dan dia setuju nak bagi good price.lagipun elok juga kita tukarkan dengan BMW yang kita beli tahun lepas tu " "Berapa harga yang dia bagi?" "Cuma $280,000 ..." "O.K tapi pastikan harga tu dah on the road."

"Great! Before we hang up, ada satu perkara lagi." "Apa?" "Abang jangan terkejut pulak, sayang dah semak akaun bank abang dan.pagi tadi sayang singgah dipejabat ejen hartanah dan sayang dapat tau rumah yang kita tengok tahun lepas tu.sekarang nie untuk dijual. Abang ingat tak? Rumah yang ada swimming pool bentuk love tu, ada taman orkid kat belakang, berhadapan dengan pantai tu.cantik kan bang." " Berapa harga yang mereka minta?" " Cuma $740,000... O.K kan bang, dan sayang tengok dalam akaun kita boleh cover harga tu." "Eloklah kalau macam tu, confirm cepat sebelum orang lain beli, tapi cuba dapatkan harga $700,000. OK?" "OK, abang sayang, terima kasih bang, kita jumpa malam nanti ye!! I Love You !!!" "Bye.I Love you too.

" Lelaki itu berhenti bercakap, menutup flap handphone.sambil mengangkat tangan yang memegang handphone tu dan bertanya pada yang ada dalam bilik tersebut : "ADA SESIAPA TAHU KE HANDPHONE NIE SIAPA PUNYA? "

P/S Power Renjis : Gadis tiada dara hidup dalam tekanan.Kenapa nak bunuh diri dengan cara populariti?Kebanyakan gadis selalu panjat bangunan kawasan tumpuan orang ramai dan menyusahkan anggota bomba.Gila publisiti masuk paper?Orang bukan islam bunuh diri tanpa memberitahu sesiapa.Hanya sekeping nota yang bercerita. http://groups.myspace.com/lawaktoday

Telur Separuh Masak  

Posted by Unknown

Aziz dan Ani membawa anak lelaki mereka yang berusia 6 tahun ke klinik. Walaupun pada mulanya agak malu dan segan, akhirnya mereka membuka mulut juga menceritakan kebimbangan mereka tentang kemaluan anak mereka yang agak kecil berbanding kanak-kanak lain yang sebayanya.

Selepas melakukan pemeriksaan, doktor berkata, "beri makan telur separuh masak setiap pagi. Lama-lama besarlah tu." Besok pagi, apabila anak lelaki mereka hendak bersarapan, terkejutlah dia melihat ada 10 biji telur di meja makan. "Telur ni untuk saya ke mak?", tanya si anak. "Engkau makan dua biji saja. Yang lain tu untuk ayah kau punye", kata emaknya.

P/S Power Renjis : Liverpool tewas 2-1 kepada pasukan Tottenham Hotspur.Aku minat blogger si jelita gadis spillage :) tapi dia tak minat aku :(

Nenek  

Posted by Unknown

seorang nenek tua teringin untuk menaiki sebuah kapal terbang. Mendengar keinginanya itu cucunya Izwan terus membeli tiket untuk menyenangkan hati neneknya. Pada hari yg ditentukan, Izwan membawa neneknya menaiki kapal terbang di KLIA. Sepanjang perjalanan,secara kebetulan penghawa dingin dalam kapal terbang itu rosak.

Walaupun terasa panas nenek hanya mendiamkan diri sampai di lapangan terbang Singapura lantas nenek itu berkata "patut la kat dalam kapal terbang jadi panas,rupanya kipas kapal terbang berada kat luar!!!!"

P/S Power Renjis : "anak pempuan makcik/pakcik selalu tukar-tukar jantan wat balik umah.kaki kikis plak tu". Anda selaku ibu/bapa, ape komen anda bila mendapat perkhabaran berikut?

Cleaner  

Posted by Unknown

Salah sebuah katil di dalam bilik ICU sebuah hospital ternama kerap mengalami kejadian pelik.. Setiap pesakit yang ditempatkan disitu pasti akan meninggal pada satiap hari Jumaat pagi tanpa mengira umur, jantina atau tahap kesihatan mereka.

Perkara ini sangat membingungkan para doktor.Lalu para doktor memutuskan untuk memantau katil tersebut.Apabila tiba hari Jumaat yang berikutnya.beberapa doktor bersiap sedia untuk mengenal pasti penyebab kepada kematian di katil tersebut.

Seorang pesakit lelaki yang dilengkapi alat bantuan pernafasan sedang tidur di katil misteri tersebut. Masa berputar.ukul 08:00am.08:30am sehingga jam 9.00 am.tiba-tiba.Pintu bilik ICU itu terbuka.Kemudian masuklah Makcik Bedah. Seorang pekerja sambilan sebagai pencuci,yang hanya bertugas setiap hari jumaat mendekati katil keramat tersebut dan terus mencabut soket elektrik untuk alat bantuan pernafasan pesakit tersebut dan menggantikannya dengan 'plug vacum cleaner'nya.Doktor-doktor yang memantau terus pengsan apabila melihat kejadian tersebut.

P/S Power Renjis : Ramai kaum wanita mula sibuk untuk persiapan raya.Kaum lelaki hanya senyum sahaja melihat gelagat mereka.

Gigi  

Posted by Unknown

Seorang doktor wanita yang cantik dari bandar melakukan satu kajian kesihatan di sebuah kampung. Ketika hampir semua pendudukkampung sudah berkumpul di dalam dewan itu, doktor wanita itu mula bertanya.

Doktor : Menjaga kesihatan haruslah dimulakan dengan kebersihan gigi.Saya ingin tahu, berapa kali, pakcik-pakcik gosok gigi dalam sehari?
Pak cik Ali : (malu-malu) bagi pak cik, cukuplah sekali sehari.
Pakcik Rizal : Sekali sahaja! Saya 3 kali sehari.
Doktor : Bagus bila masanya, pak cik menggosok gigi?
Pakcik Rizal : Pagi sebelum mandi. Petang, selapas balik dari sawah, dan malam, sebelum tidur. Pak cik Azwan :3 kali sahaja sudah sombong.saya 12 kali!
Doktor : Wah macammana pak cik gosok gigi sampai 12 kali?
Pak cik Azwan : Januari sekali, Februari sekali, March sekali,

P/S Power Renjis : Para pengunjung sila komen beritahu lokasi anda.Ingin mengenali anda dengan lebih dekat.

Derma  

Posted by Unknown

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta derma.Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka pintu.

budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua.. adik ada apa-apa untuk didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Kahwin  

Posted by Unknown

Suzy menyampaikan hasrat hatinya kepada bapanya untuk berkahwin dengan Robert, Jejaka pilihannya yang juga adalah jiran dan teman sepermainannya sejak kecil lagi. Suzy: Ayah, Robert melamar saya. Kami mahu berkahwin.

Ayah: Apa? Tidak boleh! Kamu boleh berkahwin dengan sesiapa saja kecuali Robert.
Suzy: Tapi mengapa?
Ayah: (Separuh berbisik) Kerana Robert sebenarnya adalah abangmu. Tapi, jangan beritahu ibumu ye!

Terkejut dengan jawapan itu, suzy pergi pula kepada ibunya.

Suzy: Ibu, Ayah melarang saya berkahwin dengan Robert.
Ibu: Tak usah dengar cakap ayah kamu tu. Kamu boleh kahwin dengan sesiapa yang kamu suka termasuk Robert.
Suzi: Tapi kata ayah, Robert itu abang saya. Adik beradik kan tak boleh kahwin.
Ibu: (Separuh berbisik) Hmmm.Ayah kamu pun tak tahu kamu bukan anaknya.
Suzy: Ha!!??!!

Datang Bulan  

Posted by Unknown

Ali dan teman-teman sekelasnya di tadika di tugaskan gurunya mencari sesuatu peristiwa menarik untuk di ceritakan dan di gambarkan keesokan harinya di sekolah. Keesokan harinya tiba giliran Ali untuk menggambarkan hal menarik yang di temuinya.

Ali pun menggambarkan sebuah lingkaran yang di namainya " Datang Bulan. " Gurunya pelik dan menanyakan apa alasan Ali menganggap datang bulan adalah sesuatu peristiwa yang menarik. Ali pun menjawab dengan selamba." Saya sendiri bingung apa yang menarik tentang datang bulan. Yang jelas setelah kakak sulung saya menyatakan terlambat datang bulan selama tiga bulan, ayah saya tiba-tiba sakit jantung. Ibu pula menangis tak henti dan anak muda yang sewa di sebelah rumah bunuh diri."

Pening  

Posted by Unknown

Beberapa tahun lepas Ramli jumpa seorang janda bernama Ramlah yang mempunyai anak dara bernama Jamilah. Ramli berkahwin dengan Ramlah dan Jamilah adalah anak tiri Ramli. Selepas itu bapa kepada Ramli, Jamrud berkahwin dengan anak tiri Ramli, Jamilah.

Ini membuatkan Jamilah, mak tiri kepada Ramli yang sebelum ini anak tirinya. Jadi ayah Ramli, Jamrud adalah anak tiri Ramli dan memjadikan Ramlah sebagai Mak Mertua kepada Bapak Mertuanya. Selang beberapa bulan kemudian, Jamilah anak kepada isteri Ramli, Ramlah melahirkan anak lelaki, Jarul. Jadi Jarul dalah adik kepada Ramli. Tetapi Jarul adalah anak kepada Jamilah, anak kepada isteri Ramli, Ramlah. Menjadikan Jarul adalah cucu kepada isteri Ramli, Ramlah. Sekaligus menjadikan Ramli datuk kepada Jarul, adiknya. Itu tak seberapa lagi.

Selepas itu, Ramli dan Ramlah mendapat anak bernama Jayzee. Sekarang Jamilah, anak tiri Ramli dan juga Mak mertua Ramli menjadi kakak dan juga nenek kepada Jayzee. Jadi ayah Ramli, Jamrud menjadi abang ipar kepada anak Ramli yang mana kakak ipar Jayzee adalah isteri kepada ayah Ramli, Jadi sekarang, Ramli adalah abang ipar kepada emak mertuanya, isteri Ramli, Ramlah adalah makcik kepada anaknya sendiri, Jamilah... Anak Ramli, Jarul adalah sepupu kepada ayah Ramli, Jamrud dan Ramli adalah datuk kepada dirinya sendiri...

Cuti Lagi  

Posted by Unknown

Salam

Esok 6hb-10hb aku cuti lagi ye.Takde lawak untuk beberapa hari.Apepun jangan lupa melawat blog ni,ajak kawan-kawan skali ok.Korang main vote poll kat sebelah la ye selama aku bercuti ni.hehe

Thanks
Power Renjis

Hari Jadi  

Posted by Unknown

Seorang lelaki telah pergi ke sebuah kedai kek untuk memesan sebiji kek sempena hari jadi isterinya. "Apa yang hendak ditulis pada kek ulang tahun ini, encik?" tanya si gadis manis yang bertugas di kaunter kepada lelaki itu. "Mmmm, tulis saja "Sayang tidak bertambah tua" di bahagian atas, kemudian sambung dengan "Sayang cuma bertambah cantik" di bahagian bawah," kata lelaki itu.

Esoknya, lelaki itu datang mengambil kek yang ditempahnya itu dan terus membawa pulang ke rumah untuk dipersembahkan kepada isterinya yang tersayang di hadapan tetamu-tetamu yang lain. Dan ketika kek itu dibuka di depan isteri dan tetamu undangan yang lain, lelaki itu setengah pengsan ketika membaca tulisan yang tertera di kek itu: "SAYANG TIDAK BERTAMBAH TUA DI BAHAGIAN ATAS. SAYANG CUMA BERTAMBAH CANTIK DI BAHAGIAN BAWAH."

Bijak Matematik  

Posted by Unknown

Seorang cikgu masuk ke dalam bilik darjah.

Cikgu : Hari ini kita akan belajar mengira..

Murid-Murid : Baik cikgu..

Si guru mula bertanya kepada salah seorang muridnya, Ahmad

Cikgu : Ahmad, jika 1 biji timun ditambahkan 2 biji epal tambah 3 biji nenas dan 4 biji jambu jdi berapa...?

Ahmad : Jadi ROJAK cikgu..!! Nyam2..

Cikgu : Hah...??

P/S : Poll kat sebelah tu untuk korang vote ye :p

Kemalangan  

Posted by Unknown

Pada suatu hari, ada sebuah kereta yang dipandu terhoyong hayang melanggar tiang lampu dan terbalik.Kesemua penumpangnya yang terdiri dari seorang lelaki tua. seorang wanita tua.dan dua orang anak kecil.luka parah tak berdaya. Hanya seekor monyet yang merupakan binatang peliharaan keluarga.masih sihat tanpa sedikit lukapun Pihak polis kebingungan melihat kejadian itu.lalu dia memutuskan untuk menyoal saja pada si monyet untuk memperoleh keterangan mengenai kejadian tersebut.

Polis : "Monyet.apa yang terjadi sebenarnya?"

Si monyet kemudian merebahkan dirinya dalam keadaan terbalik beberapa kali.

Polis : "Oh.kereta terbalik beberapa kali.jadi apa yang dilakukan oleh lelaki tua itu?"

Si monyet menirukan gerakan mabuk sambil mengayakan minum arak.

Polis : "Oh.lelaki itu sedang mabuk masa memandu. Dan bagaimana pulak wanita tua itu? Anak-anak juga buat apa?"

Si monyet menirukan posisi orang tidur.kemudian bergerak-gerak spt orang sedang bertengkar.

polis : "Oh.okey.saya dah faham.wanita tua itu tido dan anak-anaknya bertengkar dalam kereta dan kamu sendiri pula buat apa monyet?"

si monyet kemudian menirukan gaya memandu

Dua Sahabat  

Posted by Unknown

Dua orang sahabat baik pergi ke sebuah kedai makanan segera untuk memesan minuman ringan. Setelah pesanan sampai, mereka masing-masing keluarkan roti sandwich dan mula untuk makan. Pemilik kedai yg dari tadi asyik memerhatikan tingkah laku mereka terus menuju ke arah mereka dan seraya berkata, "Maaf encik, anda tidak dibenarkan memakan sandwich Anda sendiri di sini!"... Maka dua org sahabat itu perpandangan, sesama mengangkat bahu dan mula menukar sandwich masing-masing...

Cut Lagi  

Posted by Unknown

Salam

Mulai hari ini hingga hari ahad aku bercuti lagi.Ada hal yang patut aku uruskan.Jadi posting lawak terpaksa ditangguhkan untuk beberapa hari.Maaf atas kesulitan.TQ

Hari Sedih  

Posted by Unknown

Asri berasa lapar lalu dia pergi ke sebuah restoran untuk makan tengahari..Tiba2 dia ternampak kawan nya duduk minum seorang diri, keadaan nya agak bercelaru seperti tidak terusus... lalu dia pun menyapa kawannya itu...

Asri: Eh..yusof... Kenapa ko ni...nampak sedih je..teruk keadaan ko..cam frust jer..putus cinta ke..cerita la aku nak dengar..mana tau aku boleh tolong.

Perlahan Yusof memandang...lalu mengeleng mengatakan bukan dia putus cinta..lalu dia mula cerita masalah yang menimpa nya

Yusof: Bulan May lepas..mak aku meninggal..tinggalkan aku wang sebanyak RM10,000...

Asri: Aku ucapkan tahziah pada ko..sbar la ye...

Yusof: Bulan Jun yang lepas pulak...ayah aku pulak meninggal...dia wasiatkan aku wang sebanyak RM50,000...

Air mata Yusof mengalir ke pipi nya ..di kesat nya pelahan..Asri menenangkan sabahat nya itu..

Asri: Sungguh pilu..ibu bapa meninggal dalam masa yang singkat...patutla ko begini rupa...byk2 la berdoa semoga roh nya di cucuri rahmat...

Yusof: Bln lepas pulak...Mak cik sedara aku yang menjaga aku pula meninggal..die meninggalkan aku wang sebanyak RM15,000...

Lalu yusof mula meraung ...kaget seketika Asri di buat nya...Yusof diam seketika dan menyambung cerita nya...

Yusof: Sekarang...takde sorang pun yang meninggal..Huawaaaaaaaaaaaaaaaa

Mintak Kerjasama  

Posted by Unknown

Salam

Mintak kerjasama kawan-kawan yang ada myspace, facebook dan friendster..tolong add aku balik powerrenjis@gmail.com

Duda dan Janda  

Posted by Unknown

Di sebuah perkampungan ada seorang duda yang sudah berumur tinggal seorang dirumah nya.anak-anaknye semua bekerja di bandar.Berdekatan rumahnya itu ada seorang janda yang juga agak berumur dan juga tinggal seorang.Sudah bertahun lamanya mereka berjiran dan sering juga berhubung dikala kesunyian.Suatu hari.di petang yang redup.si duda duduk di bawah pokok rambai.merenung ke arah rumah si janda.Si janda perasan dan datang menegur si duda.Pak Uda oii.ape yang di menungkannye tu.Si duda menunduk seketika.lalu menjawab.Ada perkara aku nk bagitahu ko ni Mak Jan.Berkerut dahi si janda.kerana kelihatan serius pulak si duda tu.

ape nyer.serius je bunyi nyer.Si duda merenung si janda.lalu dengan kekuatan yang ade die berkata.Aku ni kepingin nak berbinikan ko.ko sudi tak?.Si janda tersenyum dan diam seketika.lalu si janda menjawab Erm.sudi.Setelah berborak seketika.si janda dan duda pun pulang kerumah masing-masing kerana hari sudah menjelang senja.

Pada malam itu.si duda gelisah.dia tidak ingat jawapan yand diberikan si janda petang tadi.adakah dia sudi atau tak.yelah dah tue.memori pendek sikit.Setelah berfikir sejenak.si duda tidak jugak mendapat jawapan.lalu terpksalah die bertanya sekali lagi kepada si janda.Si duda mendail no telepon si janda.nak datang umah tak molek pulak dah malam-malam camni.

Hello.mak jan.pak uda di sini.aku ingin bertnya.almaklum la dah tua mudah lupa.petang tadi aku bertnya pada ko sudikah ko berkahwin dengan aku.apakah yang ko jawab??Mendengar suara si duda.si janda pun berkata Aku jawab aku sudi.ikhlas dari hati.selamat ko telepon aku.Pak Uda.si duda pelik dengan kata-kata janda lalu bertnya.Kenapa??Dan si janda menjawab.Aku pun lupe sape yang ajak aku kawin petang tadi

spesial  

Posted by Unknown

Nak di jadikan cerita.. ada la sorang kaya baru, asalnya di kampung saja.. tapi disebabkan tanahnya kena projek KLIA, jadi jutawan segera la dia. Waktu dia susah dulu.. teringin sangat dia nak pi K.L, so lepas dah jadi kaya, tanpa membuang waktu, dia pun ke K.L laa. Pasai banyak duit, dia pun bawak la sorang body guard merangkap pembantu peribadi. Di K.L, dia menginap di K.L International Hotel. Sampai di sana lebih kurang pukul 10:00 pagi... perut dia pun agak berkeroncong sikit la. Selepas check-in, dia bagi tau kat pembantu dia..

O.K.B (Orang Kaya Baru ) : Mat...aku lapag ni , belikan aku mee yang spesial satu. Mat : Oke Boss...tapi mee yang spesial tu macam mana Boss ?
O.K.B : Ishk..hang niii, mee yang spesial tuu..pakai telog dua biji laa..
Mat : Ooooo....siap Boss.

Lepas tu ..makan la si O.K.B mee spesial tu. Mai time pukul 3:00 ptg, perut O.K.B tu berkeroncong lagi. Lalu dia panggil pembantu dia tu..

O.K.B : Mat..! Aku lapag nihh , pi beli nasi goreng spesial satu.
Mat : Nasi goreng spesial ..? Yang pakai telog dua tu Boss ..?
O.K.B : ...waaaa , dah pandai dah hang Mat , no ?..cukup tau aku punya taste... Mat : Mesti laa Bosss..bagi saya 10 minit saja Bosss... Lepas siap makan,

O.K.B tu tertidur la sampai maghrib.. dia pun terbangun pasai air-cond sejuk sangat . Pasai dah tidog sepetang dah, dia pun susah la nak tidog lagi. Bergulung pi berguling mai, tak leh tidog juga.. air-cond pun sejuk gila... jadi 'adik' dia pun dok 'stand by' saja laa.. Tak tau nak buat macam mana ngan sejuk lagi, dia pun panggil pembantu dia lagi...

O.K.B : Mattt !!!....
Mat : Yaaaa..Boss,
O.K.B : Mai sini sat...
Mat : Ada apa Boss...?
O.K.B : Mat...'adik' aku minta laaa..(dgn nada berbisik ) Hang pi cari awek yang spesial kat aku sorang, yang spesial tau.
Mat : (sambil tergaru-garu kepala)..oke Boss !

Si Mat ni mana la tau pasai awek-awek yang boleh 'pakai' ni. Tapi, Boss punya pasai dia pun pi la cari jugak.... Sejam kemudian dia pun pi la hantar satu awek untuk Boss dia. Mat ni pun standby la kat luar bilik, mana nak pi tau takut-takut pencegah maksiat mai. Pas lima minit awek tu masuk dalam bilik Boss dia tiba-tiba dia dengar suara yang kuat dari dalam bilik..

O.K.B : MATTTT !!!!...
Mat : Ada apa Boss...
O.K.B : Pasai pa hang cari bapok kat akuuuuu..aku kan kata awek...?
Mat : Laaa.....Tadi Boss kata cari awek yang spesial ....Boss selalu kata yang spesial tu mesti telog dua...
O.K.B : ..????????????????????????

ONLINE RADIO & ONLINE TELEVISYEN

FOLLOW, PROMOTE DAN AJAK KAWAN2

Semua artikal lawak yang diterbitkan disini tiada kaitan langsung dengan anda. Diharapkan jangan ada yang menghantar komen mencarut menggunakan nama anonymous. Semua artikal adalah sama sekali tidak logik. Pengunjung normal yang bernama manusia mestilah waras menilai dan wajib paham ini adalah blog lawak! TQ.

KETUA JAJAHAN

PERLUKAN PROJEK


Product :
Billboard. Bunting. Movie Banner/Poster. POP/POS Sign. Standee. Backdrop. Vechicle & Building Wrap. Roll Up System. Window Graphic. Flag. Site Hoardings. Retail Displays. Exhibit & Displays. Labels. outdoor banners. Tents and Awnings. Truck Side Curtains.

All-in-One Printer :
Paper. Wall Paper. Canvas. Fabric. Satin. Tyvek. Covek. Transparent. Coloured and White Sticker. Mesh. Banner Flex. DuraTrans. Synthetic Paper. Backlift and Frontlit Vinly. PVC films.

Some of the organizations we've worked with include :
Warner Bros. Intl,California USA and WB's Worldwide Offices, Village Roadshow Australia and New Zealand, Petronas, Bank Negara, Tenaga Nasional Berhad, Celcom, TM Berhad, TV3, Malaysian Government : MIAT, KEKKWA, KPDN HEP, KDRM, BOMBA WP and more.

UNGM
United Nations Global Marketplace
International Fund for Agricultural Development (IFAD) registration.

WORLDWIDE AGENT WANTED. SMS 013-9140 888 Please Contact powerrenjis@gmail.com

KONGSI GELAP

Para pelawat digalakkan untuk berkongsi apa saja email-email yang menarik bersama.Sila hantar ke alamat email powerrenjis@gmail.com

MALAYSIA

MALAYSIA

ORANG SESAT

KOTAK DERMA





TERLEPAS SUDAH