Lesen  

Posted by Power Renjis

Sepasang suami isteri yang agak veteren sedang dalam perjalanan. Isterinya memandu kereta sedang mereka melalui sebuah highway.mereka di tahan polis.ikuti perbualan mereka bersama dengan polis tersebut.

Polis:Puan...Puan tahukah...bahawe Puan memandu melebihi had kelajuan.

Si isteri memandang ke arah suaminya lalu berkata.

Isteri:Bang....polis tu cakap ape?

Si suami sudah masak dengan masalah yang menimpa si isteri.isterinya mengalami kekurangan pendengaran.maka terpakse la si suami menjerit kepada si isteri.

Suami:Dia cakap kamu bawak kete laju sangat!!!
Polis:Puan mintak lesen memandu.

Si isteri sekali lagi memandang suaminya.

Isteri:Dia kata ape bang.

Sekali lagi si suami menjerit.

Suami:DIA MINTAK LESEN KAMU!!!

Si isteri memberikan lesen memandunya kepada polis tersebut.Lalu polis itu berkata.

Polis:ooo..kamu dari Parit Besar, Johor [bukan nama tempat sebenar].saya dulu-dulu mase mude2 dekat situ saye penah blind date dengan sorang minah paling huduh sekali yg penah sye nampak.

Sekali lagi si isteri memandang kepada si suaminya.

Isteri:Apebende die kate bang.

Dan si suami menjerit berkata.

Suami: DIA KENAL KAMU!!!!

Power Renjis : Ray Ban,kemaja & perfume.Habis duitku.

Penyiasat  

Posted by Power Renjis

Tiga orang anak kembar yang masih berada di dalam perut ibu mereka berasa boring dan memulakan perbualan sesama mereka.

anak 1: korang berdua bila besar nanti nak jadi apa.

anak 2 : aku bila besar nanti nak jadi pegawai tnb. sebab nanti boleh aku pasang lampu dalam perut ibu kita, gelap sangat laaaa. apa pun tak nampak.

anak 3 : aku lak nak jadi pegawai PBA (perbadanan bekalan air) supaya nanti leh aku buat paip salurkan air yang banyak kat sini kluar.sian ibu kita.banyak air dalam perut.

anak 2 : yang ko tue tanya kita. ko tue lak nak jadi apa

anak 1: aku nak jadi penyiasat. aku nak siasat.benda apa yang panjang2 selalu kluar masuk kat lubang tue . dah la dok kluar masuk.pastu muntah lak kat kita.panas lak tue takde adab tol.

Power Renjis : Dapat cuti panjang jadi bosan la plak.

Katak  

Posted by Power Renjis

Seorang saintis ingin membuat kajian tentang seekor katak,dia pun mengambil seekor katak dan menguji lompatan katak tersebut, ujikaji pertama dijalankan oleh saintis tersebut, saintis itu meletakkan katak dan menyebut "LOMPAT!" kemudian katak itu melompat 4 kaki jauh.

Saintis itu menulis dalam buku ujikaji nye :katak 4 kaki,lompat 4 kaki jauh. Kemudian saintis memotong 2 kaki katak dan menyebut "LOMPAT!" Katak melompat 2 kaki jauh.Kemudian dia menulis :katak 2 kaki,lompat 2 kaki jauh.

Kemudian saintis memotong lagi 2 kaki katak dan dia menyebut "LOMPAT!" Katak tidak melompat, kemudian dia menyuruh lagi katak tersebut lompat tetapi katak tidak melompat, dan dia pun menulis dalam buku ujikaji nye :katak tak ada kaki, mengalami masalah pendengaran.

Power Renjis : Rase malas nak update blog.

Pertemuan Bloggers  

Posted by Power Renjis

Mazidul akmal sidek 360 : Setakat ini lebih 20 bloggers bersama ahli keluarga dan rakan mengesahkan kehadiran di Pertemuan Bloggers di FRIM pada 26 Disember 2009 (Sabtu) di antara jam 10 dan 2 petang.

Batu Nisan  

Posted by Power Renjis

Mamat mempunyai seorang roomate yang paling beliau benci. Kerana teramat benci, pada tahun lepas beliau menghadiahkan batu nisan yang tertera nama roomate nyer kepada roomate nyer itu.

Pada tahun ini pula,Mamat tidak memberikan apa-apa hadiah kepada roomate nyer itu lagi.si roomate nye itu tanpa segan silu bertanya.

"Mat, tahun ni mane hadiah aku?ko tak bagi lagi kan?"

Selamber je roomate nyer itu meminta hadiah darinye.Dengan muke selamber jugak, si mamat menjawab.

"Aku malas nak bagi, hadiah tahun lepas yang aku bagi pun ko belum gune kan?

Power Renjis : Akibat selsema,sudah sekotak tisu telah aku labur ke dalam lubang hidung.

Banduan dan Polis  

Posted by Power Renjis

Suatu hari, disebuah penjara, telah diadakan pertandingan bola sepak antara anggota polis menentang banduan yang ditangkap kerana kesalahan mencuri dan menyeluk saku.

Ketika waktu rehat, pihak polis telah mendahului dengan 3-0. Jurulatih pasukan banduan telah marah-marah..

Jurulatih : Bodoh, takkan lawan pihak polis pun x boleh?! Takkan kamu semua cuma tahu mencuri dan menyeluk saku saja?

Pemain : Kalau macam tu, lepas ni kita semua akan main secara kasar. Janji kita boleh hasilkan gol dan menang.

Jurulatih : Mana boleh main macam tu?

Pemain : Tak apa. saya jamin, pengadil takkan bagi kita kad kuning atau kad merah

Jurulatih : kenapa pula?

Pemain : Kerana, aku baru sahaja mencuri kesemua kad kepunyaan pengadil termasuk wiselnya sekali.

Power Renjis : Demam! yang pijak Nuffnang aku tu terima kasih.

Wasiat  

Posted by Power Renjis

Abu Jahal adalah seorang yang sangat kaya, beliau mempunyai perusahaan yang sangat besar. Tapi malangnya beliau tak begitu fasih Bahasa Inggeris kerana PPSMI telah dibatalkan.

Pada satu hari beliau berasa tak sedap badan. Terasa macam ada satu perkara buruk akan berlaku padanya. Maka, beliau pergilah berjumpa dengan seorang tukang tilik bernama Abu Lahab.

Abu lahab pun menilik tangan Abu Jahal, kalau mengikut tapak tangan kiri tuan, tuan boleh hidup lebih kurang 20 tahun lagi, tetapi kalau ikut tapak tangan kanan tuan, tuan cuma boleh hidup dalam seminggu sahaja lagi.

Pelik juga, macam boleh jadi macam tu? Tanya Abu Jahal.

Tuan ni kidal ke? Biasanya orang kidal memang macam ni..jawab AbuLahab.

Memang saya kidal, boleh ke saudara tolong saya, kalau dapat dipanjangkan umur mengikut tapak tangan kanan saya Abu Jahal pula meminta tolong.

Oklah, kalau macam tu, tuan salin apa yang saya tulis ni, tetapi tuan kena tulis dengan tangan kanan arah Abu Lahab.

Oleh kerana Abu Lahabtulis dalam bahasa inggeris, Abu Jahal hanya menyalin sahaja ayat-ayat tersebut tanpa sebarang persoalan. Selepas habis Abu Lahab pun menyimpan sahaja surat tersebut dalam peti besinya.

Maka, selepas seminggu matilah Abu Jahal akibat serangan jantung. Nak tau isi kandungan surat tersebut. Setelah diterjemahkan, begini lah maksud surat tersebut:

Tarikh: 20/12/2009

Kepada sesiapa yang berkenaan.

Adalah dimaklumkan saya Abu Jahal, mewasiatkan segala harta dan perniagaan saya kepada Abu Lahab.

Sekian. Terima Kasih

Abu Jahal.

Power Renjis : Saye suke isi masa lapang saya hanya YM dengan AdlinSayo.Die cakap aku kecik.Ape maknanye tu?Hehe

Perjumpaan Blogger  

Posted by Power Renjis

Semua Blogger Dijemput Hadir.

Tarikh : 26 Disember 2009 (Sabtu).
Lokasi : FRIM, Kepong, Selangor.
Masa : 10 pagi-2 petang.

Power Renjis : Aku rase macam nak pegi join skaki.Sape kat sini yang mau pegi? Tolong sebarkan.Thanks

ONLINE RADIO & ONLINE TELEVISYEN

FOLLOW, PROMOTE DAN AJAK KAWAN2

Semua artikal lawak yang diterbitkan disini tiada kaitan langsung dengan anda. Diharapkan jangan ada yang menghantar komen mencarut menggunakan nama anonymous. Semua artikal adalah sama sekali tidak logik. Pengunjung normal yang bernama manusia mestilah waras menilai dan wajib paham ini adalah blog lawak! TQ.

KETUA JAJAHAN

PERLUKAN PROJEK


Product :
Billboard. Bunting. Movie Banner/Poster. POP/POS Sign. Standee. Backdrop. Vechicle & Building Wrap. Roll Up System. Window Graphic. Flag. Site Hoardings. Retail Displays. Exhibit & Displays. Labels. outdoor banners. Tents and Awnings. Truck Side Curtains.

All-in-One Printer :
Paper. Wall Paper. Canvas. Fabric. Satin. Tyvek. Covek. Transparent. Coloured and White Sticker. Mesh. Banner Flex. DuraTrans. Synthetic Paper. Backlift and Frontlit Vinly. PVC films.

Some of the organizations we've worked with include :
Warner Bros. Intl,California USA and WB's Worldwide Offices, Village Roadshow Australia and New Zealand, Petronas, Bank Negara, Tenaga Nasional Berhad, Celcom, TM Berhad, TV3, Malaysian Government : MIAT, KEKKWA, KPDN HEP, KDRM, BOMBA WP and more.

UNGM
United Nations Global Marketplace
International Fund for Agricultural Development (IFAD) registration.

WORLDWIDE AGENT WANTED. SMS 013-9140 888 Please Contact powerrenjis@gmail.com

KONGSI GELAP

Para pelawat digalakkan untuk berkongsi apa saja email-email yang menarik bersama.Sila hantar ke alamat email powerrenjis@gmail.com

MALAYSIA

MALAYSIA

ORANG SESAT

KOTAK DERMA