Hari Guru  

Posted by Unknown

Kepada semua warga pendidik di seluruh negara khususnya yang melayari blog lawak today.Selamat hari guru diucapkan.Semoga Allah SWT merahmati segala jasa dan pengorbanan untuk mendidik anak bangsa menjadi insan yang berilmu dan beramal.

Ulang tayang lawak hari guru :

Al-kisah tentang pelajar tahun enam di sebuah sekolah rendah yang menyambut hari guru. Masing - masing berebut - rebut nak memberi hadiah kepada cikgu kesayangan mereka, cikgu lina. Apabila loceng tamat kelas dibunyikan, beraturlah murid tahum Enam Gigih untuk memberi hadiah kepada guru kesayangan mereka itu. Dari kad berukuran biasa hinggalah kepada kad yang sebesar gajah. Tibalah giliran Leha, ketua kelas, dengan kotak yang bersaiz besar dan cantik, lain dari yang lain menghulurkan hadiah tersebut kepada Cikgu Lina. Tapi sebelum itu, sambil tersenyum simpul si Leha meminta cikgunya meneka isi kandungan kotak itu. Maka jenuhlah Cikgu Lina meneka. Bermula dengan kek sampailah kepada lampu tidur, semuanya disambut dengan gelengan kepala si Leha tanda salah. Dengan tidak semena - mena, ada cecair yang meleleh dam menitis dari bucu kotak itu. Dengan lajunya, Cikgu Lina mencalit titisan cecair itu dengan jarinya lalu memasukkan kedalam mulutnya dan merasa.. "Hmmmm.....masam....ha....cikgu tau dah...kamu hadiahkan ccikgu jaruk mangga ye. Mana kamu tahu favourite cikgu ni? Pandainya... "Errrr....sebenarnya kan cikgu...saya hadiahkan cikgu ANAK KUCING," terang Leha sambil bersedia nak blah.

Ahmad  

Posted by Unknown

Kawan aku nama dia Ahmad.. dia nie kerja kilang ikut shif.. dia nie shif petang so balik tengah malam la.Satu malam tu dia lalu la kat jalan nak ghi airport kat Ipoh nie.. then sampai kat satu masjid.. depan masjid nie ada tempat sampah.. ala tempat sampah busuk gile.. tapi malam tu tempat tu jadi wangi..then ada sorang pompuan pakai baju serba putih tahan dia. Kata nya nak tumpang sampai kat hujung kampung.So yang kawan aku nie bagi la tumpang. So pompuan nie pun naik la.. dia punya wangi punya la semacam aje..Then kawan aku nie dah naik seram sejuk.. so sampai la kat satu jalan yang berbukit so dia nie press la minyak moto dia coz nak cepat dan dah rasa semacam bawak pompuan nie.. lepas aje kawasan bukit tu.. dia rasa ringan aje moto dia.. so dia paling la muka dia kat belakang.. tengok-tengok pompuan tu dah hilang..tapi masih wangi.. dia nie apa lagi terus pecut moto balik ghumah.. terus masuk selimut tidoq bawah katil.So esok tu dia ghi keja lagi.. balik ikut jalan yang sama jugak. Sampai kat tempat semalam, pompuan semalamada lagi kat situ. Then dia nie dah naik bulu roma terus pecut moto.. tapi moto dia macam tak nak jalan bila betul-betul depan pompuan tu.. apa nak buat dah terstop kat situ.. pompuan tu celapak naik (tumpang la tu) moto si Ahmad nie.. so dalam keadaan seram sejuk Ahmad nieterus aje.. bawak moto tanpa tengok belakang sambil baca ayat apa yang patut.. sampai tempat berbukit kelmarin.. pompuan yang tumpang tu tepuk bahu si Ahmad nie so si Ahmad nie tak nak paling belakang jugak.. pompuan nie tepuk lagi bahu dia.. so bila dah dua tigalagi tepuk dia pun paling la.. si pompuan tu masih kat belakang moto dia.. then pompuan tu cakap kat Ahmad cam nie "Abang, jangan bawak laju sangat, semalam adik jatuh tergolek kat sini".

Ah Seng Dan Pelacur  

Posted by Unknown

Ah Seng sudah berusia hampir 35 tahun tetapi masih belum berkahwin. Bukannya tak hensem tetapi dia tidak tahu macam mana nak mengorat awek. Atas alasan itu, dia mengambil keputusan untuk membujang sahaja.Satu malam, dia teringin untuk melakukan hubungan seks. Satu perkara yang tidak pernah dilakukan sepanjang hidupnya. Jadi, dia telah ke pekan untuk mencari seorang pelacur. Setelah berjumpa, Ah Seng membawa pelacur itu balik ke rumahnya.. Apabila Ah Seng handak memulakannya, tiba-tiba pelacur itu menolak Ah Seng...Ah Seng: Kenapa?Pelacur: Awak perlu memakai Kondom dahulu...Ah Seng: Kondom tu hapa?Pelacur: Nah.. ambil ni dan sarungkan pada awak punya tuuu.. Kalau awak tak pakai kondom, saya akan mengandung... .Ah Seng: Oooo...Lima hari berlalu... Kisah tersebut masih dalam ingatan Ah Seng. Tetapi masih ada perkara yang masih diragukan... Lalu Ah Seng mencapai telefon dan mendail nombor hanphone pelacur itu.
Ah Seng: Hello... Saya Ah Seng, Ingat Lagi? Lima hari yg lalu saya ada booking awak.
Pelacur: Ye.. Ye.. Ingat... Kenapa?
Ah Seng: Saya nak tanya sikit, bila boleh saya tanggalkan kondom ni?

Posman  

Posted by Unknown

Pada tengahari buta yang panas terik, seorang posmen datang menghantar surat. "Assalamualaikum!" posmen beri salam. "Waalaikumsalam", jawab tuan rumah, seorang lelaki tua.Posmen : Ni rumah Encik Effendi bin Md Top, ke? (soalnya sambil mengesat peluh di muka)Tuan rumah : Ya, saya.
Posmen : Fuh... pening kepala saya cari rumah pakcik ni, jalan berbelit-belit... .
Tuan rumah : Laa... buat susah aje encik ni! Apsal tak poskan aje surat ni?
Posmen: ??

Malaysia Boleh  

Posted by Unknown

Dalam satu pertandingan senjata tajam dunia, tiga orang peserta berjaya ke peringkat akhir. Jaguh pedang dari Sepanyol, samurai Jepun dan pendekar silat dari Malaysia. Di peringkat akhir, semua peserta di kehendaki menunjukkan kemampuan membunuh seekor lalat dengan menggunakan sebilah pedang.Kotak lalat dibuka, seekor lalat terbang dengan lincahnya, sang jaguh pedang dari Sepanyol menghunuskan senjata dan mengibasnya dengan pantas. Tubuh lalat itu terpotong dua. Penonton bersorak mengkaguminya. Giliran samurai Jepun menghunuskan senjatanya. Kepantasan samurai Jepun memang tiada tandingan, dengan secepat kilat tubuh lalat kedua terbahagi tiga. Penonton berdiri bertepuk tangan memuji sang samurai.Kini giliran pendekar silat dari Malaysia. Segera ia menghunus pedangnya, mengibas ke kiri dan kekanan. Lalat ketiga masih terbang di udara, tetapi 'penerbangan'nya agak berbeza. Juri dan penonton yang semenjak tadi menahan nafas terpaku dan kehairannan melihatkan lalat tersebut masih utuh dan terbang.Melihat reaksi demikian, sang pendekar segera berkata, "Tuan-tuan jangan salah sangka, lalat tu baru saja saya sunatkan".

Terkencing Di Dalam Bas  

Posted by Unknown

Didalam satu bas diwaktu petang semasa ramai orang berebut-berebut untuk pulang ke rumah terdapat seorang gadis yang keadaanya agak resah sedang duduk berdepan dengan seorang lelaki jawa yang sedang berdiri berhimpit-himpit dengan penumpang yang lain. Memang kebiasaannya diwaktu begini jalankan jem. Jadi bas tu tak dapat le bergerak dengan sempurna.Gadis yang resah tu rupanya ..nak terkencing. Tetapi dia tak dapat turun sebab orang ramai dan bas tidak berhenti rumahnya pun jauh lagi. Tahan punya tahan last-last terkencing le sikit. Bila dia perasan dia pun buat-buat le buka handbag dan cuba mencari sesuatu .Tanpa disedari Jawa didepannya dah perhatikan dia dengan agak lama juga.Nak jadi cerita orang yang duduk sebelah gadis tersebut pun bangun sebab dah sampai. Jadi gadis tersebut pun alih le ke tempat tersebut kerana sit dia dah basah. Jadi Jawa ni pun nak duduk le. Bila dia tengok basah dia tanye kat gadis tersebut."Aduh bu..ngapa tempat ni basah ya"...Jawab gadis tersebut "Ohh... tadi botol minyak wangi saya tertumpah.Saya cari tutupnya tapi tak jumpa. Dalam beg tangan pun tidak ada".Jadi Jawa tu pun keluarkan le sapu tangannya dan lap sebelum duduk.Setelah duduk dia pun cium le sapu tangan tersebut untuk menghidu wangiannya.Bau-bau punya baru le jawa tu tau rupanya air kencing sambil tersenyum jawa tu jawab.."Lo...Kalau minyak wangi jenama ini..Kalau mau, saya ada penutupnya."

HP Dan Pak Pandir  

Posted by Unknown

Satu ketika di kampung Pak Pandir jauh di pendalaman Pahang, seorang pegawai kerajaan melihat Pak Pandir mempunyai handphone ..."Wah Pak Pandir ...ada handphone ...ada coverage ka dekat sini ...?"Jawab Pak Pandir: "Sini tak ada, tapi kalau encik mahu talipon saya punya handphone, kasi tau sama saya, saya boleh pergi ke bandar Rompin, sana ada coverage"

Cara-Cara Nak Menakutkan Hantu  

Posted by Unknown

POCONG
Hantu yg berbungkus mcm lepat pisang baru masak ni mmg mudah cara kelemahannya.
Kita hanya perlu bukak tali pengikat di atas kpalanya dan tarik kain balutannya.
Sudah tentu dia akan berasa malu sbb dia tidak pakai apa2 pon,
selain kain kapan pembungkusnya itu.

LANGSUIR
Dia ni suka pandang muka kita,jadi beranikan diri anda tenung balik muka dia sambil
jelir2 lidah.Kalo x pon tunjuk cermin muka kat dia,pasti dia tersipu2 malu.

PONTIANAK
Hantu yg suka ketawe.Kalau terserempak dgn dia,kita pon mestilah ketawe sama.
Kalau bleh kita cuba mengilai lebih kuat dr dia,tentu dia boring.

HANTU GALAH
Hantu ni la yg paling tinggi di muka bumi.
Kalau terjumpa dia ,kita hendaklah maniarap .Pasti dia x perasan kita ada di situ.

HANTU RAYA
Hantu ni suka beraya n suka menyamar jadi tuan dia.Caranye senang je...
sambutlah hari raya tiap kali dia,bagi duit,ajak maen meriam buluh,suruh kacau dodol
atau jaga lemang.Tentu x kacau kita sbb byk keje kene buat.

JERANGKUNG

Dia ni ade kulit tapi nipis.Tinggal rangka je dan paling mudah utk menewaskannye.
Kita hanya perlu tunjal dahinya dgn telunjuk n lihat gerak-gerinye mengimbang badan
utk berdiri tegak.

TOYOL
Lagi snang kalo nk kalahkn dia,bagi duit satu sen berguni-guni...nnti dia ingat
duit emas,pastu dia pikul bawak balik bagi tuannye...
pastu sah2 lah dpt penampar Jepon dari tuannye sbb mana nk tukar
duit satu sen byk2 tu.

ONLINE RADIO & ONLINE TELEVISYEN

FOLLOW, PROMOTE DAN AJAK KAWAN2

Semua artikal lawak yang diterbitkan disini tiada kaitan langsung dengan anda. Diharapkan jangan ada yang menghantar komen mencarut menggunakan nama anonymous. Semua artikal adalah sama sekali tidak logik. Pengunjung normal yang bernama manusia mestilah waras menilai dan wajib paham ini adalah blog lawak! TQ.

KETUA JAJAHAN

PERLUKAN PROJEK


Product :
Billboard. Bunting. Movie Banner/Poster. POP/POS Sign. Standee. Backdrop. Vechicle & Building Wrap. Roll Up System. Window Graphic. Flag. Site Hoardings. Retail Displays. Exhibit & Displays. Labels. outdoor banners. Tents and Awnings. Truck Side Curtains.

All-in-One Printer :
Paper. Wall Paper. Canvas. Fabric. Satin. Tyvek. Covek. Transparent. Coloured and White Sticker. Mesh. Banner Flex. DuraTrans. Synthetic Paper. Backlift and Frontlit Vinly. PVC films.

Some of the organizations we've worked with include :
Warner Bros. Intl,California USA and WB's Worldwide Offices, Village Roadshow Australia and New Zealand, Petronas, Bank Negara, Tenaga Nasional Berhad, Celcom, TM Berhad, TV3, Malaysian Government : MIAT, KEKKWA, KPDN HEP, KDRM, BOMBA WP and more.

UNGM
United Nations Global Marketplace
International Fund for Agricultural Development (IFAD) registration.

WORLDWIDE AGENT WANTED. SMS 013-9140 888 Please Contact powerrenjis@gmail.com

KONGSI GELAP

Para pelawat digalakkan untuk berkongsi apa saja email-email yang menarik bersama.Sila hantar ke alamat email powerrenjis@gmail.com

MALAYSIA

MALAYSIA

ORANG SESAT

KOTAK DERMA