Suzie  

Posted by Power Renjis

Seorang lelaki asyik memerhatikan seorang wanita yang sedang membeli belah di supermarket bersama anak kecilnya.Anak wanita itu duduk di dalam troli yang ditolak oleh ibunya.

Ketika melintas bahagian makanan.anak wanita itu merengek-rengek meminta dibelikan biskut.Tapi ibunya kelihatan tidak menghiraukan permintaan anaknya itu.Anaknya mula menangis dan menjerit Dengan suara perlahan.. si ibu berkata "Sabar Suzie..ada tiga lorong lagi.. jangan marah..ya. tak lama lagi dah."

Kemudian mereka melalui pula lorong yang mengandungi bahagian permainan.anaknya sekali lagi merengek dan menjerit minta dibelikan permainan.Ibunya tetap tidak menghiraukan permintaan anaknya itu dan anaknya terus menangis.Si ibu berkata. "Sabar, sabar, Suzie.ada dua lorong lagi dan kita akan keluar dari tempat ini"

Akhirnya mereka selesai melalui lorong terakhir dan terus pergi ke kaunter dan menunggu giliran untuk membuat pembayaran.Anaknya masih menangis dengan kuat dan menjerit-jerit minta dibelikan mainan.Si ibu dengan sabar berkata. "Sabar Suzie.kita akan melepasi kaunter ini dalam masa 5 minit sahaja lagi.

Lepas ini kita akan pulang dan boleh tidur dengan selesa." Si lelaki yang melihat kejadian itu kagum dengan kesabaran si ibu.Lalu dia pun mengikuti wanita berkenaan hingga ke tempat parking untuk memberikan pujian."Sungguh Luar biasa.anda begitu sabar menghadapi si kecil Suzie" katanya. Si ibu menjawab.. "Saya Suzie dan ini anak saya namanya Lily.

8 comments

Betul2 penyabar. hahaha

awal bangun tido! ape kes? huhu

adoi,maknye pon ckp la dlm hati len kali.hahaha..

bermotivasi sguh
hehe

Pandai si Suzie tu pujuk diri dia. Tentu dia garang giler kan... kalau tak, tentu si Lily tu dah lama kena penampar.

btol3 baik pujuk dri sndri dri pujuk anak ... anak tk mkn pujuk ... idea yg bagus utk d praktikkan tp anak i lelaki maaaaaa ...

gua tak faham ni...

kalau aku dah bunuh dah kot , hahaa.

Post a Comment

ONLINE RADIO & ONLINE TELEVISYEN

FOLLOW, PROMOTE DAN AJAK KAWAN2

Semua artikal lawak yang diterbitkan disini tiada kaitan langsung dengan anda. Diharapkan jangan ada yang menghantar komen mencarut menggunakan nama anonymous. Semua artikal adalah sama sekali tidak logik. Pengunjung normal yang bernama manusia mestilah waras menilai dan wajib paham ini adalah blog lawak! TQ.

KETUA JAJAHAN

PERLUKAN PROJEK


Product :
Billboard. Bunting. Movie Banner/Poster. POP/POS Sign. Standee. Backdrop. Vechicle & Building Wrap. Roll Up System. Window Graphic. Flag. Site Hoardings. Retail Displays. Exhibit & Displays. Labels. outdoor banners. Tents and Awnings. Truck Side Curtains.

All-in-One Printer :
Paper. Wall Paper. Canvas. Fabric. Satin. Tyvek. Covek. Transparent. Coloured and White Sticker. Mesh. Banner Flex. DuraTrans. Synthetic Paper. Backlift and Frontlit Vinly. PVC films.

Some of the organizations we've worked with include :
Warner Bros. Intl,California USA and WB's Worldwide Offices, Village Roadshow Australia and New Zealand, Petronas, Bank Negara, Tenaga Nasional Berhad, Celcom, TM Berhad, TV3, Malaysian Government : MIAT, KEKKWA, KPDN HEP, KDRM, BOMBA WP and more.

UNGM
United Nations Global Marketplace
International Fund for Agricultural Development (IFAD) registration.

WORLDWIDE AGENT WANTED. SMS 013-9140 888 Please Contact powerrenjis@gmail.com

KONGSI GELAP

Para pelawat digalakkan untuk berkongsi apa saja email-email yang menarik bersama.Sila hantar ke alamat email powerrenjis@gmail.com

MALAYSIA

MALAYSIA

ORANG SESAT

KOTAK DERMA





POWER RENJIS