Duda dan Janda  

Posted by Power Renjis

Di sebuah perkampungan ada seorang duda yang sudah berumur tinggal seorang dirumah nya.anak-anaknye semua bekerja di bandar.Berdekatan rumahnya itu ada seorang janda yang juga agak berumur dan juga tinggal seorang.Sudah bertahun lamanya mereka berjiran dan sering juga berhubung dikala kesunyian.Suatu hari.di petang yang redup.si duda duduk di bawah pokok rambai.merenung ke arah rumah si janda.Si janda perasan dan datang menegur si duda.Pak Uda oii.ape yang di menungkannye tu.Si duda menunduk seketika.lalu menjawab.Ada perkara aku nk bagitahu ko ni Mak Jan.Berkerut dahi si janda.kerana kelihatan serius pulak si duda tu.

ape nyer.serius je bunyi nyer.Si duda merenung si janda.lalu dengan kekuatan yang ade die berkata.Aku ni kepingin nak berbinikan ko.ko sudi tak?.Si janda tersenyum dan diam seketika.lalu si janda menjawab Erm.sudi.Setelah berborak seketika.si janda dan duda pun pulang kerumah masing-masing kerana hari sudah menjelang senja.

Pada malam itu.si duda gelisah.dia tidak ingat jawapan yand diberikan si janda petang tadi.adakah dia sudi atau tak.yelah dah tue.memori pendek sikit.Setelah berfikir sejenak.si duda tidak jugak mendapat jawapan.lalu terpksalah die bertanya sekali lagi kepada si janda.Si duda mendail no telepon si janda.nak datang umah tak molek pulak dah malam-malam camni.

Hello.mak jan.pak uda di sini.aku ingin bertnya.almaklum la dah tua mudah lupa.petang tadi aku bertnya pada ko sudikah ko berkahwin dengan aku.apakah yang ko jawab??Mendengar suara si duda.si janda pun berkata Aku jawab aku sudi.ikhlas dari hati.selamat ko telepon aku.Pak Uda.si duda pelik dengan kata-kata janda lalu bertnya.Kenapa??Dan si janda menjawab.Aku pun lupe sape yang ajak aku kawin petang tadi

4 comments

hahah lawat tol, nti pas kawen ... sure derang lupe dah kawen eik ... mau ditangan pak uda klu pegang mak jan . ekekekek

"eh hari tu awak kawin ngn sape hah?" tanya mak jan kpd pak uda.

hahaha..lawak lawak

Anonymous   says 30 July, 2009

Mau nye malam kawin nanti dia tanye Pak Uda pasal ape tidog ngan dia....

Post a Comment

ONLINE RADIO & ONLINE TELEVISYEN

FOLLOW, PROMOTE DAN AJAK KAWAN2

Semua artikal lawak yang diterbitkan disini tiada kaitan langsung dengan anda. Diharapkan jangan ada yang menghantar komen mencarut menggunakan nama anonymous. Semua artikal adalah sama sekali tidak logik. Pengunjung normal yang bernama manusia mestilah waras menilai dan wajib paham ini adalah blog lawak! TQ.

KETUA JAJAHAN

PERLUKAN PROJEK


Product :
Billboard. Bunting. Movie Banner/Poster. POP/POS Sign. Standee. Backdrop. Vechicle & Building Wrap. Roll Up System. Window Graphic. Flag. Site Hoardings. Retail Displays. Exhibit & Displays. Labels. outdoor banners. Tents and Awnings. Truck Side Curtains.

All-in-One Printer :
Paper. Wall Paper. Canvas. Fabric. Satin. Tyvek. Covek. Transparent. Coloured and White Sticker. Mesh. Banner Flex. DuraTrans. Synthetic Paper. Backlift and Frontlit Vinly. PVC films.

Some of the organizations we've worked with include :
Warner Bros. Intl,California USA and WB's Worldwide Offices, Village Roadshow Australia and New Zealand, Petronas, Bank Negara, Tenaga Nasional Berhad, Celcom, TM Berhad, TV3, Malaysian Government : MIAT, KEKKWA, KPDN HEP, KDRM, BOMBA WP and more.

UNGM
United Nations Global Marketplace
International Fund for Agricultural Development (IFAD) registration.

WORLDWIDE AGENT WANTED. SMS 013-9140 888 Please Contact powerrenjis@gmail.com

KONGSI GELAP

Para pelawat digalakkan untuk berkongsi apa saja email-email yang menarik bersama.Sila hantar ke alamat email powerrenjis@gmail.com

MALAYSIA

MALAYSIA

ORANG SESAT

KOTAK DERMA





POWER RENJIS